Rensa rensa rensa :)

Godkväller kära och okära läsare of mine <3

Det är lördagskväll,Leeloo sover,Spike sover över hos mormor inatt,Majki spelar Zelda på Wii och jag ska koppla av en liten stund nu.
Egentligen skulle jag och hjärtat vara borta hos M (en tjejkompis) på fest just nu.
Men morsan började känna sig dålig igår och idag var hon helt orkeslös så hon orkade inte ha båda barnen tyvärr.
Det är lite synd att jag har så dåligt på barnvaktsfronten,men men man får göra det bästa av situationen.

Damn vad jag hållt på och bökat idag.
Häromdagen lade jag upp bilder på min lägehet i min bilddagbok (Dayview) och fick några kommentarer om att jag har så mycket prylar!
Det är iofs inget nytt,jag har mycket prylar.
Dock inte alls lika mycket som i förra lägenheten.
Rensade och slängde ut huuuur mycket saker som helst.
Det blev sammanlagt ett fullt släp med sopsäckar eller om det var 1,5 släp.
Anyhow....
Jag bor ju här....ser inte alla prylar på samma sätt som ur någon annans ögon,man blir ju hemmablind så att säga.
Blev inspirerad av Mia (nätvän) och har idag ägnat större delen av dagen till att rensa,slänga,sortera,plocka ur,ställa undan etc etc etc massor av prylar.
Det blir så überbra och jättefint :)
Massa skönt.
Köket,hallen och vardagsrummet...imorgon ska jag fortsätta.
Mitt sovreum tar jag till sist för där har jag mest.
Vet inte vart jag ska göra av allt,inte alla saker man vill slänga liksom.

Har även organiserat råttorna.
Såg att tre av honorna äntligen är på smällen så de har fått en egan bur,så har vi flyttat om de andra lite för de bråkade så mycket.
Hoppas det blir bättre på den fronten nu.

På tal om prylarna igen...ska fota när jag är klar,eller iaf relativt klar,så ni får se.
Men som sagt,bilderna som det såg ut senast igår finns i min bilddagbok och länk dit finns det där till höger i listan *pekar* ------->


Hos tandläkaren häromdagen gick det inte så bra tyvärr,trots att Spike var helt borta av den lugnande medicinen.
De lyckades lägga bedövning på en hörntand i övre käken,sen hann de borra i ca 7 sekunder kanske då han fick ont.
Och de fick absolut inte lägga mer bedövning,han fick lite panik,var ledsen osv.
Han har en sån otrolig tandläkarskräck stackaren sen den där gången.
Well anyhow.
Det är frustrerande för oss alla att det aldrig går att laga osv.
Så vi ska få komma till ett ställe i Örebro,nån specialgrej där de är superutbildade osv.
Kommer få åka in typ en gång i veckan.
Skulle det absolut inte gå då heller så kommer han få bli nedsövd och de fixar då alla hål och tänder som ska dras ut.
Att söva ned är den absolut sista utvägen.

Nej,nu sitter Majki här bredvid mig med brynolf och bara pratar så jag kan inte fokusera.
Tvätta av maskaran o lägga sig i soffan,kramas och glo film,det låter najsigt tycker jag :D

//HellA

Här kommenterar du:
Skrivet av: ErikaT

Tjoho, ska bli kul att se hur mycket du har rensat bort sen (alltid roligt med före och efter-bilder) =) jag rensade ur mitt förråd på alla kläder, onödiga prylar här under veckan...de blev så mycket och fortfarande snygga saker att jag bokade ett bord i Örebro Golfhall,en kompis som är framåt och social ska stå där och sälja åt mig så jag kan hålla mig lite i bakgrunden)! =) Så nu under december ska jag försöka att stå där en lördag och ta låga priser för att sen bli av med allt (med låga priser lyckas man ganska fort komma upp i avgiften på 300kr som bordet kostar) Så kryllar de av folk där, var där med min syster förra helgen och man fick nästan trängas ibland =) SKOJ! Här är en länk om du också är intresserad: http://www.orebrogolfhall.se/index.aspx?site=orebrogolfhall.se&page=11442

2011-12-04, kl 01:41:04
Skrivet av: Jennifer

Jag har tandläkarskräck och det var en tandläkare som sa att ibland är det inte säkert att bedövningen verkar ordentligt om man är nervös vilket jag brukar vara, det funkade att slappna av för mig samt köra musik medan de höll på så nu går det lite lättare för mig



Jag vet att det kanske inte hjälper för er men det var bara ett tips ^^

2011-12-04, kl 01:52:30
Skrivet av: MansonDust ~ 4-barnsmamma <3

Bedövning funkar inte på min karl för han är så nervös. Dom får lägga bedövning 4-5 gånger, feta sprutor liksom. Ändå tar det inte!

2011-12-05, kl 17:58:37
URL: http://mansondusts.blogg.se/


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0