Silverfiskar - 5 feb-11

Träffade på grannen C i trapphuset häromdagen.
Hon berättade att en kille var inne och besprutade hennes lägenhet för hon hade problem med silverfisk,så hon och sonen skulle åka iväg några timmar.
Det har jag med.
Verkar som typ alla i vår port har det,mer eller mindre.
Jag brukar hitta dem i diskhon (jämt),besticklådan,där glasen står etc.
katterna brukar sitta vid diskbänken och lyssna hur silverfiskarna kryper runt någonstans där under.
De är ju helt ofarliga,käkar damm,hårstrån etc.
Men de är rätt äckliga och störande liksom.
Ser dock ut som jag måste fortsätta leva med mina extra inneboende.
Man måste nämligen hålla sig borta från lägenheten ca 5 timmar,och fine det hade inte vart några bekymmer.
MEN,när man har barn och djur så måste man hålla alla borta i 24 timmar,för skiten innehåller nåt nervgift som påverkar både ungar och husdjur jävligt negativt (tro fan det - nervgift liksom).
Och jag har ingenstans att ta vägen med två ungar,två katter,en igelkott och en hund.
Så det ser inte särskilt ljust ut.
Jaja,vi dör ju inte pga några små fiskar med ben direkt ^^


I förrgår skulle älskade moster Yven fyllt 67 år!
Tror jag,nu blev jag osäker..kanske var 66?
jaja.
Jag var så säker på att det var igår o skulle tänt ljus för henne,men icke.
Det var visst den 3e.
Och på tal om datum så har jag ocg Fred vart ett par officiellt i ett år den 11 februari nu.
Iofs var vi ju egentligen tillsammans innan det,men vi tyckte det var så svårt i början,men då den 11e sa vi att nu fan är vi tillsammans och då ändrade jag min facebook status,vilket säger allt,haha.

Här kommenterar du:
Skrivet av: Steffenkajsa

very intersting site ..congratulation..

2011-09-28, kl 12:34:54
URL: http://steffenkajsa.blogmakale.com


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0