Gamla bloggen

Vilket är det bästa,mest effektiva sättet att (hemma) träna bort fettet på överarmarna?
Jag behöver verkligen tips.
Har alltid haft såna komplex fö mina armar men det är extra jobbigt nu.
Jag vill träna bort fettet,men jag vill inte bygga synliga muskler.
hJäLp?

Åhhhh,all åska,blixtrande och spöregn igår gjorde susen.
Det är underbart skönt ute nu.
Svalt,man kan andas.
Älskar det!

Vaknade redan 05.10 och varför vet jag inte.
Men klev iaf upp för jag tänkte att det inte direkt var någon idé att försöka somna om i 35 minuter.
Och efersom jag vaknade så tidigt har morgonen fram tills dagislämning gått riktigt jäkla trögt.

Just ja.
Sedan jag flyttade hit till blogg.se från metrobloggen.se kanske jag fått några nya läsare?
Vad vet jag?
men iaf.
OM det är så om ni vill läsa gamla inlägg så kommer ni till gamla bloggen genom att klicka HÄR.

Håret blev liiite ljusare efter blekningen igår.
Inte mycket men lite iaf.
Jäkla rosa.
Får nog köpa avfärgning eller nåt sånt.
Tappade iaf inget hår,tur det.


//hellA

Här kommenterar du:
Skrivet av: Anonym

Det går tyvärr inte att punktbränna fett. Kroppen bestämmer själv var den ska ta fettet från. En ganska generell regel brukar vara att det "nyaste" fettet bränns först. Men stämmer inte alltid.

Jag antar att du inte vill ha bulliga muskler när du säger att du inte vill ha synliga? Genom att träna myskelstyrka bränner du även mer fett. Det är dessutom svårt för kvinnor att bygga bulliga muskler om man inte verkligen går in för det. De käxet liksom inte över natten. Genom att träna lite armar och axlar ser dessutom armarna tunnare ut eftersom de får ett mer "slimmat" utseende.

Lycka till!

2011-06-08, kl 08:27:54
Skrivet av: Nathalie

Tyvärr går det inte att punktförbränna fett. Kroppen tar lite vart den vill. Fast det är absolut inget fel med att styrketräna, hela kroppen blir ju tightare av det! Kolla in denna sidan, den är full med bra grejer: http://fitnessguru.se

2011-06-08, kl 10:27:40
URL: http://ruejas.wordpress.com
Skrivet av: Martina

Jag har också komplex för mina överarmar! ;-(

De är så sjukt jobbigt, för jag har ingen aning vilket som är bästa settet att träna dom på!

2011-06-08, kl 11:02:57
URL: http://sallyhoe.blogg.se/
Skrivet av: MansonDust

Har också komplex. Tyvärr så fick jag bristningar på just överarmarna vid första barnet, vilket gör att huden högst upp är slappare än den skulle ha varit. Så det är jättefult. ;-(

2011-06-08, kl 15:16:45
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Skrivet av: Suzi

Gaaah det där ett jävla gissel det där med träning :/. However så kan jag rekommendera ett par övningar (så som de ovan skrev så går det inte att punktförbränna men dessa övningar kan åtminstone hjälpa till att tona dina armar). Jag är sämst på att förklara men hoppas du greppar det ändå :). Redskapet du behöver är två hantlar som väger mellan 2-5 kilo.

Övning ett :

Knäböj med lyft. Stå rak i ryggen , lyft hantlarna rakt upp över dig , gör knäböj på samma sätt som när man ska sätta sig på en stol samtidigt som du drar hantlarna ner mot bröstet o upp igen medans du lyfter hantlarna över dig. Upprepa detta ca 20 ggr.



Övning två (denna är trixig men effektiv) :

Stående stork. Ställ dig någorlunda stadigt på ett ben , luta dig framåt med överkroppen och lyft sedan hantlarna utmed kroppen och sedan inåt tillbaks mot kroppen. Upprepa ca 20ggr.



Övning 3 :

ställ dig brett isär med benen , håll hantlarna upp över huvudet , böj på knäna samtidigt som du sänker ner hantlarna bakom huvudet. Upprepa ca 20grr.



Det var några tips iaf :). xx

2011-06-08, kl 18:44:58
URL: http://xhollywoodbabylon.blogspot.com
Skrivet av: Starsprinkle

Suzi - tusen tack,ska skriva upp det o köra ikväll :)

hantlar har jag :)

2011-06-09, kl 08:33:48
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0