Arb.förmedlingen + klänning.

I förmiddags kom Fredde hit dels för att titta till Leeloo medans jag skulle på möte på Arb.förmedlingen och dels för att vi skulle åka ut till Zoras grav.

Först vid 13 hämtade vi Leeloo på dagis sen åkte vidare upp till arb.förmedlingen.
Pratade med min handlähggare och en man/gubbe vid namn Erik.
De ska försöka fixa en städpraktik till mig.
Så nu är det bara för mig att vänta o se när Kristina (som min handläggare heter) hör av sig.


När mötet var avklarat åkte vi till ett blomsterställe här i byn som självklart var stängt.
Crap!
Inte vanlig blomsteraffär alltså,utan sån där med massa uteväxter och fan vet allt.
Fick sen veta att den inte öppnar förräns i slutet av månaden.
Well,well inte så mkt att göra åt den saken.
Får fixa till där ute så fort jag fått tag i lite fina uteblommor.
De hade lite på Ica men det var enbart jättetråkiga halvvissna vilket jag inte tänker pryda graven med.

Efter Ica in på lindex en snabbis då jag skulle ha ett svart nagellack.
Direkt när jag kom innaför dörrarna där så ser jag en riktig leopardfläckig skönhet hängandes där.
Pratade lite med tjejen i kassan och frågade hur länge de kommer ha det priset etc.
hon sa att hon hängt upp klänningarna igår och att priset på 200:- skulle vara i 2 veckor och efter det återgå till normalpris på 400:-
Jag köpte mitt nagellack och stod och funderade.
Visste ju att jag hade råd men ibland blir jag lite snål.
Jag var tvungen att köpa den.
Visste att den snabbt som fan skulle ta slut sen skulle jag ångra mig i all evighet.
Köpte en storlek mindre än jag brukar eftersom jag gått ned en del i vikt och har ingen riktig pejl på vad jag har för strl nu.
Vilket fall som helst så satt den helt perfekt och jag är så jävla sjukt nöjd.
Sen ser tuttarna grymt bra ut i den oxå...iofs är det dels pga den grymma bh'n jag har på mig men ändå. :D


Senare grillade vi några burgare och gjorde egen hamburgertallrik och sen for Fred hemåt.
Jättesnällt av honom att komma o ställa upp även fast vi nu inte kom iväg till graven.

Har även hunnit med att dammsuga och skura golven idag..
Plockat,diskat,druckit massa kaffe,surrat med finaste Marie,tänkt mycket på Gottis som blev hämtad av galna kärringen imorse etc etc etc

Imorgon är det dags att tvätta igen,hej och hå..
Eller nej,just ja..sånt gör inte jag ju,eller hur L.
hela min lägenhet är en sanitär jävla fara!


Här kommenterar du:
Skrivet av: Elin

Jag hoppas att jag inte verkar respektlös på något vis nu, men skulle du kunna förklara dina barns pappor? Jag vet att Leelos pappa bor i jämtland, men vart är spikes pappa? (förlåt om jag är otrevlig nu, då får du klappa till mig)

Skrivet av: Starsprinkle

Elin - nejdå,du är inte ett dugg resepktlös :-)

No worries.



Ja,precis.

Leeloos pappa flyttade upp till Jämtland.

Spikes pappa sitter på behandlingshem,vet inte vart nångonstans just nu dock då han far in och ut hela tiden tyvärr.

2011-05-18, kl 09:06:11
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/
Skrivet av: Elin

Ah :/ Då förstår jag.



Tur att han har dig som mamma i alla fall ^^



Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0