Det är en äcklig tant i min säng!!!

Åhh,jag måste berätta en så fantastiskt rolig grej.
Eller ja,rolig för mig men inte för dem.

För några dagar sen när jag pratade med mamma i telefonen så sa hon att hon haft besök under natten.
-jaha,vad trevligt svarade jag.

Så berättar hon.....Ungefär såhär:
Björn var hos en kompis igårkväll för att se på film.
Jag ringde honom under natten för att se när han skulle komma hem.
'Om en stund' svarade han.
Jag låste upp dörren eftersom han inte hade några nycklar med sig som vanligt sen la jag mig på sängen för att vila lite tills han kom hem.
Jag somnade och vaknade vid 04.30 av att björn rusar in på mitt rum och säger att det ligger 'en äcklig tant i min säng'.
Nu skojar du ordentligt svarade jag.
'kom och se själv då' sa björn.
Jag följde med in och där ligger en kvinna i linne och trosor.
Vår granne som bor längest ned i källarlägenheten!


HAHAHA jag dör,vad jag skrattade när hon berättade det.
Skitläskigt för dem,men daamn vad roligt!
Sa till morsan att tänk om du vaknat av att hon försökt läggga sig bredvid dig i sängen,då hade du fått hjärtinfarkt!

Morsan hade ringt till sköterskorna på äldrevården,de kom efter en stund och väckte henne för att ta med henne ned till sin egen lägenhet men hon skulle promt ligga kvar.
de var riktigt förvånade över att hon ens kunnat ta sig upp för alla tre trappor till morsan då hon går väldigt illa.
Efter mycket om och men fick de ut henne från lägenheten och morsan o Björn kunde pusta ut :D
Så fick morsan snällt byta sängkläder för Björn vägrade sova i dem när tanten legat där i bara trosor och luktat illa.

Sen för bara typ två dagar sen hade tanten vart uppe vid morsans dörr igen ,stått där och dragit i dörrhandtaget o härjat som bara den.
Hon fick återigen ringa sköterskorna.

Nu är det ju bara jobbigt för morsan,hon kommer aldrig mer kunna ha dörren upplåst!

Här kommenterar du:
Skrivet av: Noa

Hahaha,det är sånt som händer på film. Själv hade jag dött om jag hittat en äcklig tant i min säng!:-d

2011-10-15, kl 11:24:20
URL: http://www.norberg.tk/
Skrivet av: MansonDust

Haha! :-d Här har vi dock alltid låst, vi har aldrig varit hemma med olåst dörr. Det känns läskigt att nån skulle kunna gå rätt in liksom.

2011-10-15, kl 11:30:21
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

jo det var lite skoj. dock tycker jag att lillebrossan själv kunde byta sina sängkläder eller sova någon annanstans. det känns som om han är lite bortskämd..

2011-10-15, kl 13:54:55
Skrivet av: starsprinkle

Anonym - HÅLLER MED helt och hållet!

2011-10-15, kl 16:33:46
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/
Skrivet av: anders

men vad orättvist jag låser aldrig dörren....men inte får jag besök av någon gammal tant i sängen....jag får nog flytta ; )#

2011-10-15, kl 22:09:05
Skrivet av: Maja Lilja

hihi så är det med dementa äldre... jag jobbar inom hemvården och har några gånger fått köra runt stan sent på kvällen för att leta upp äldre dementa vårdtagare som har "rymmt" ut i underkläder eller pyjamas...

Det är väl inte så kul egentligen men ändå ;)

2011-10-16, kl 10:39:21
URL: http://www.majalilja.com


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0