rökstopp & cancerprov!

Trött segisdag.

Har inte fått mycket mer gjort än lite plockande och diskning..typ.
Något jag kom på dock är att jag trooor nästan jag bestämt mig nu...gällande datum för mitt rökstopp.
Tror det kommer bli den 1a september :)
Då är det dags att lägga ned cigaretterna igen.
Blir nog perfekt faktiskt!
Har väl rökt nu i kanske...Hmm..
Runt 2,5 år sedan jag började igen efter mitt 4 år långa uppehåll.
Stupid stupid!
Oh well.

Imorgon ska jag ned till vårdcentralen ja.
Shit,höll nästan på att glömma det.
Måste sätta alarm på mobilen.
Ner och ta sånt cancerprov.
Vad fan var det de hette nu igen..
cellprov?
Tror det var något sånt.
Jag skulle tatt det i december (!!!) men sen har det bara inte blivit av.
Skäms på mig!
Lite nervöst är det allt,tänk om liksom.....
Sen är det alltid jobbigt att ligga i en gynstol..men men,viktigt!

Godnatt//HellA

Här kommenterar du:
Skrivet av: Cim von Wowern

Cellprov, ja. Tur att det går fort i alla fall! :) Tar man det när man ska (typ) så är risken att det är värsta utvecklade cancern mycket liten. Man hinner ofta upptäcka det tidigt. :) Min mamma har aldrig tagit sånt prov.. "Jag vill inte veta".. jag blir skitprovocerad! Varför inte bara ta provet var 4:e år eller vad det nu är & förhindra cancer när man har fyra barn, varav två är 4 år?! :tired:

Svar: jaaa,men eller hur!Så sjukt viktigt!
Starsprinkle

2012-08-14, kl 07:52:16
URL: http://vonwowern.blogg.se/
Skrivet av: Malin

Äsch det går bra :) Känns inte heller (om det nu är första gången )

Svar: naah,har gjort det någon gång innan :)
Starsprinkle

2012-08-14, kl 08:29:45
URL: http://onewayforward.blogg.se
Skrivet av: Cim von Wowern

Ja jag blir skitarg på riktigt. För gör man det när man ska kan man upptäcka skiten tidigt & bränna bort det & ÖVERLEVA. Istället för att upptäcka det på dödsbädden liksom.. GAH!!

Svar: Mhmm,jag VET!Se bara på min moster..hon vägrade gå dit..hon dog!
Starsprinkle

2012-08-14, kl 10:03:44
URL: http://vonwowern.blogg.se/
Skrivet av: bea

såg att du får ett tag sen tvättade dina hästar sak själv göra det på lite av mian godingar samt lite fynd men msået höra e det inte svårt att få tillbax svanen? sen måste ja fråga vilket rengöringsmedel du använder på sidorna ja kollt på använder de speciella men de finns så klart ej i sveige så hör med dig vad du användt
kram och en riktigt rolig blogg men tycker du sak ha mer mlp med :-D

Svar: Hej Bea,tack tack :)
Jag använde bara helt vanligt diskmedel och en mjuk tandborste men det beror helt på vad för smuts dina ponys har och hur hårt det sitter.
Man kan behöva nagellackborttagning att skrubba försiktigt med men akta symboler,ögon och kindrosor,de försvinner av det.

Svansen var inte svår alls att få tillbaka.
Man trycker bara hårt med tummen på lilla metallpluppen så ploppar den in.
Är det en hårdare plast i ponnyn kan du behöva värma den i skållhett vatten först.
Starsprinkle

2012-08-14, kl 14:42:42
Skrivet av: Cim von Wowern

Precis, precis! Så jävla enkel grej som kan rädda liv!

2012-08-14, kl 18:28:30
URL: http://vonwowern.blogg.se/


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0