Hotad på skolan.

Igår var det en liten snorunge på Spikes skola som hotade att spöa skiten ur honom idag.
Det började med att han kallade Spike fet varpå Spike svarade att han var ett päronhuvud.
S var både ledsen och rädd när han kom hem såklart.
M kallar vi snorungen.
Han har hotat Spike innan...Den gången hotade han att ta Spikes alla pengar han tjänat ihop för jultidningar.
Och nyligen slog han en av Spikes klasskompisar rätt ordentligt om jag förstått det rätt.

Henke som var här då tog med sig S upp till skolan igen då M slutar lite senare eftersom han är ett år äldre.
De fick tag i honom och Henke pratade/skällde på M.
Sen ett litet tag senare ringer min mobil och det är då M's syster som kanske är 14 år gammal eller liknande,hon vägrade säga varken sitt namn eller sin ålder.
Jäävlar anamma vad kaxig hon var.
SUCK för tonårigar som tror de vet allt.
Hon började prata om gud (muslimer) och jag förklarade att vi inte tror på någon gud i vår familj.
Det är väl därför ni är som ni är svarar hon.

Jaja,bla bla bla.
För att göra en längre historia lite kortare så hade M sagt att Henke puttat honom vilket är bullshit.
Det kan liksom Spike samt säkert 10 ungar som var på skolgården intyga.
De skulle polisanmäla osv och jag sa att vi då kommer göra precis samma sak fast mot M.
Gaaaah.
Dumma ungar!

Anyhow så tror jag M blev redigt skitnödig och förhoppningsvis jävlas han inte med Spike igen.
Då kommer jag släpa med mig honom hem till hans föräldrar och jäääävlar!

Här kommenterar du:
Skrivet av: nathalie

suck vad jobbigt med skitungar,,,, och vad trist för spike,,, skönt att det verkar va löst

2012-02-09, kl 08:40:48
URL: http://giftigmamma.blogg.se/
Skrivet av: ★ M a n s o n D u s t - barnklädestokig fyrabarnsmamma med genustänk ★

Brukar funka rätt bra när föräldrar, i alla fall pappor, tar sig ett snack med mobbare. Dom är såklart dryga tillbaks just då men sen blir dom ju lite skraja när det sjunkit in.



Var samma för Star förra vintern. Det var iofs inte regelrätt MOBBING men det var alltid en kille som höll fast henne när hon skulle gå hem, fast hon sa Nej. Det var den killen & två andra (mer passiva) efter skolan. Då gick K fram & snackade med dom, han var så jävla arg haha. Så dom små barnen (typ 8 år) slutade direkt & ena killen grät till sin pappa som kom hem till oss & frågade vad som hade hänt. ;-)

2012-02-09, kl 08:51:01
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Skrivet av: KalsongMorsan

Prata med skolan, prata med barnets föräldrar & fråga hur de fostrar sin unge egentligen. Det är deras ansvar att se till att fostra han bra.



Några pojkar i Liams skola var också dumma men skolan tog tag i det på en gång, bara någon dag efter. Skulle de inte gjort det så skulle jag personligen åka hem till deras föräldrar & prata vett med dem.

2012-02-09, kl 09:49:19
URL: http://kalsongmorsan.blogg.se/
Skrivet av: Therese Carlsson

Fy stackars liten hoppas det löser sig för din son. Men vissa invandrar killar som är i den åldern, vågar inte säga sanningen till sin familj för då slår dom dom så därför ljuger dom och säger att det är andras fel än sitt eget bara för att dom är rädd att få stryk..

2012-02-09, kl 11:02:55
URL: http://nattstad.se/teaochfadi
Skrivet av: Maja

Hände det på skolan område? då skulle H dragit med M upp till rektor och förklarat situationen. Så hade skolan fått kontaktat familjen. (Det är min yrkesuppfattning, Lärare) Sånt beteende från M sida är inte acceptabelt och det räknas som kränkande bhandling och skolan har kyldighet att ta tag i det. Ellerkräv ett möte med föräldrar fast på skolan så rektorn är med? Tänker så ni kan skydda er och inte ngt elakt händer på "sidan av"

2012-02-09, kl 16:50:04
Skrivet av: Thina

till dig som är lärare, när jag gick i plugget var jag hårt mobbad, men skolan tog minsann inte sin skyldighet att prata med några föräldrar då. å det var inte så väldigt länge sen, så tror att det ännu är många skolor som INTE tar sitt ansvar utan söker "fel" hos den mobbade ist

2012-02-11, kl 15:35:36
URL: http://aspie.blogg.se/
Skrivet av: Thina

Kan hålla med den andra Thina om att lärare mfl ofta skiter i att nån mobbas, som gör ofta inte ett skit! När jag gick i skolan fick jag typ skylla mig själv enligt dom..



Men Bra att ni tar tag i det! Är dom taskiga igen mot Spike så kommer jag upp å spöar mobbarna!

Det kan jag lova!



2012-02-12, kl 14:46:54
URL: http://thinas.bilddagboken.se


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0