Hjärna på högvarv..

Moronrutinen igång.
Eller ja..rutin & rutin..Kanske det inte är men men.
Tycker om att sitta vid datorn på morgonen,med mitt kaffe medans kidsen käkar frukost och kollar barnprogram.
That's my thing liksom.

Hade tänkt parta lite igår men det sket sig rätt hårt tyvärr.
Henke skulle tatt med sig barnen hem till farmor efter farmor o Uffe var klara på 60års kalaset de var på.
Men klockan gick o gick och gick.....Till slut var den typ halv elva på kvällen,supertrött Leeloo och grinig Spike,så det blev sängen för deras del o H fick ta en madrass o sova inne på Leeloos golv.
Crap!
Synd som fan,hade vart sjukt kul.
Idag ska de iväg och fira några från H's del av familjen så jag blir ensam ett par timmar förhoppningsvis,skönt :)
Passa på med videobloggen då kanske...

Har mycket i mitt huvud...
Min hjärna går alltid på högvarv.
Skulle jag måla en bild som ska illustrera hur tankarna ser ut i skallen på mig så skulle det bli såhär:

Extra mycket just nu,men såhär är det alltid.
Jag KAN INTE koppla av,det går inte ...seriöst.
Jag vet inte hur man gör.
Ska be psyk nästa gång jag ska dit att de påbörjar nån utredning för något är det som inte stämmer.
Det är som att jag har ADD eller nåt crap,jag vet inte.
Jaja..

//HellA

Här kommenterar du:
Skrivet av: Louise

Har du ätit medicin mot ångest/oro någon gång?

Jag har fått utskrivet av en läkare på vårdcentralen. Jag sa till honom att jag vill bli av med oron som jag får pga. svartsjuka och sjuklig misstänksamhet och han skrev ut Sertralin. Det gjordes ingen utredning, trodde inte de skrev ut mediciner sådär snabbt. Fick en tid hos en psykolog på Vc också. Fick Atarax också. Men jag är rädd att ta Sertralin, det står att antidepp mediciner kan ge självmordstankar? Vet du om det stämmer?

Ringde till psyk men de tar bara emot på remiss :(

2012-02-26, kl 11:10:54
Skrivet av: starsprinkle

Louise

Det var jävligt wierd att du fick utskrivet antideppressiva utan att ens träffa läkare,idiotiskt skulle jag vilja säga.

och jaa,jag har ätit mina antidepressiva (Cipralex)i nu säkert 7 år eller liknande.

Självmordstankar behöver du nog inte vara rädd för,det är rätt ovanligt så länge du inte är extremt deprimerad.



Atarax har jag med utskrivet men de är värdelösa för mig,funkar dock när jag får klåda. ^^

2012-02-26, kl 12:00:07
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/
Skrivet av: Louise

Oj, nu skrev jag kanske fel. Jag menade att jag fick träffa en läkare men att han (efter att jag berättat om min sjukliga misstänksamhet, oro osv.) skrev ut Sertralin. Får man inte komma till en riktig psykläkare som skriver ut sådant liksom?

Tror du att oron kan bli sämre av Sertralinet? (Det står som biverkning att man kan få oro och ångest, det fattar jag inte) :)



De flesta säger att Atarax är som sockerpiller, gör varken från eller till. Finns det inget annat (liknande Atarax) som man kan ta vid behov liksom? :-/ Läkaren på VC sa att det finns det men de är beroendeframkallande :-S

2012-02-26, kl 12:15:50
Skrivet av: starsprinkle

Louise



Ahaa,I see.

Lite wierd ändå att en vanlig läkare skrev ut det,men det är en bra medicin (tycker jag).

Nej,det är i början när man sätter igång med antidepp som man kan bli lägre under ett tag.

Jag blev aldrig det dock,det varierar.

Men var inte rädd för dem.



Atarax fungerar sjuuukt olika på alla människor.

Varierar så otroligt.

För vissa är det NOLL effekt.

Medans andra blir jättetrött,väldigt lugnade etc etc.

Och ja,det finns andra såsom stesolid osv men precis,de är väldgt beroendeframkallande.

Läskiga mediciner !

2012-02-26, kl 12:44:25
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/
Skrivet av: Thina

Om man ser din beskrivning av din hjärna så ser den ut som min..och jag har ju adhd. så be om en utredning! ja nu menar jag inte bara utifrån bilden då...vore lite lite att grunda det på..

Men det är inte omöjligt att du skulle ha något sånt. Om man ser till allt så är du lite som mig på många sätt. Så det kan nog va lönt att kolla!



Det är ju alltid bra att veta varför man är som man är typ.



min hjärna går alltid på högvarv och ser verkligen ut som på bilden...när en tanke kommer så kommer nästa och sen har alla saker flygit iväg i ett kaos och det är inte alls konstigt att man blir trött och att saker som att vara ute bland massa folk på stan blir skit jobbigt, då får mna ju en miljon intryck som surrar runt...



2012-02-26, kl 13:01:39
URL: http://thinas.bilddagboken.se
Skrivet av: Louise

Du är så snäll som svarar :-d:love:



Jag har inte oro och ångest hela tiden (utan i vissa situationer, kärleksrelationer eller om något ändras hemomkring, t.ex. när jag får nya grannar får jag oro) och är det inte konstigt då att ta Sertralin varje dag när jag inte har oro varje dag? :)



Kan jag få ett sämre mående av tabletterna? Jag mår liksom bra annars (förutom att tvångstankarna är jobbiga.) :-s

2012-02-26, kl 15:16:55
Skrivet av: starsprinkle

Thina - ja men precis!

Jag ska prata med dem på psyk!



Louise Inget att tacka för :)

Hmm,det är svårt,jag vet inte riktigt,tror dock absolut inte du kan få ett sämre mående rent allmänt av dina antidepp!

2012-02-26, kl 17:12:36
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0