Intensiv smärta.

Jag är hungrig!
Har käkat en halv knäckemacka på hela dagen och nu är klockan 18.48.
Hade fixat till några knäckemackor med ost o smörgåsgurka...
Tuggade i mig & en del råkade komma på 'fel' sida av munnen så det blev en intensiv smärta o jag fick spotta ur mackan på bordet o springa in i badrummet för att rensa ur mitt megafeta hål i tanden >_<
AJ!
Har bara gått och väntat på att smärtan skulle komma och nu gjorde den det.
I underkäken är det en tand som består till cirka 80% hål.
Fyllningen har ramlat ur och en nerv ligger blottad.
Blev att ringa akuttandvården så imorgon har jag en tid där.
Kostar 550:- EXTRA bara för att det är helg,gaaaah!
Jag kommer vara utfattig,men så får det vara.
Skulle tippa på att räkningen kommer ligger runt 1200:- eller nåt.
Skitskoj.
Jag skulle ha en awesome tandhälsa om jag hade pengar.
Det är bara de med pengar som har råd att ha bra tänder.
Medicinen jag äter gör att mina tänder är crappy som själva fan,spelar ingen roll hur duktig jag är liksom.
Ska undersöka om det finns några fonder jag kan ansöka om just avsett för tandvård.

Oh well.

Nu ska jag ta en till ipren o två alvedon och fortsätta mitt städande.
//HellA

Här kommenterar du:
Skrivet av: ErikaT

Om du hittar någon fond får du gärna, mycket gärna höra av dig till mig på FB och dela med dig =/ min munhälsa är som din och jag väntar på att en av framtänderna ska få för sig att inte sitta kvar, den är lös nu och tandköttet har glidit ner på den :'( sen ska vi inte tala om alla andra tänder med hål :/ tandvård borde vara som läkarvården, HÖGKOSTNADS skydd! Är farligt att gå runt med trasiga tänder där de kan ligga var under, hittar inte varet någonstans att att ta vägen så kan de leta sig upp till hjärnan (har för mig att de även kan ta vägen ner mot hjärtat), LIVSFARLIGT! :( Hoppas tandvärken går över och att de inte kostar dig allt för mycket!

2012-01-07, kl 20:19:02
Skrivet av: Starsprinkle

ErikaT det lovar jag att jag ska göra.

Sjukt svårt att hitta bland alla tusentals fonder som finns bara.

2012-01-07, kl 21:49:02
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/
Skrivet av: Jeanette

Vilken tandläkare ska du till? du får gärna skriva sen och berätta vad det kostade och vad dom gjorde med den :)

Jag har också problem med tandvärk men inte heller råd att fixa det.



/Jeanette.

2012-01-08, kl 13:26:35
Skrivet av: Anonym

Har du kollat upp det där med frisktandvård som folktandvården har? Jag har det, för mig (som har usla tänder) kostar det ca 250 kr i månaden och det är värt varenda krona för nu har jag inga hål längre och lagningar som lossnar fixar dom direkt utan extra kostnad. Däremot så måste tänderna fixas innan man får gå med och det kan ju kosta en del beroende på hur mycket hål man har. Men jag rekommenderar det verkligen. Och sen att skölja med flux varje dag innann läggdags. Sen jag började med det har jag knappt fått några hål alls.

Hoppas det löser sig, Lycka till!!

2012-01-08, kl 15:11:02
Skrivet av: ?

Varför har Spike dåliga tänder då? Äter han också antidepressivt????

2012-01-13, kl 08:26:43
Skrivet av: Starsprinkle

?

Det tar jag inte här.

2012-01-14, kl 08:07:15
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0