Hon pruttade.

Börjar med att svara dig *Jeanette* annars glömmer jag bort det.
Jo,jag var inte in till nån 'vanlig' tandläkare,det var akuttandvården i Örebro jag fick åka in till (mitt emot Myrorna).
Så jävla SYND att min värk inte konde kommit idag istället för då hade det kostat mig hela 550:- MINDRE eftersom det är vardag idag!
Gaaaah.
Men,men..det bestämmer man ju tyvärr inte själv.

Anyhow.
Räkningen blev på 1020 svenska riksdaler,liite mindre än jag förväntat mig,så det var ju åtminstone bra.
men jag kommer antagligen iaf vara fattig slutet av månaden:
En tusenlapp är massa pengar för mig.

Well,well.

Klev upp redan vid 06 igår morse då jag måste ha god tid på mig för att vakna till osv.
Drack kaffe,klädde mig,stoppade lurarna i öronen och gick ut i kylan upp på byn för att åka bussen in.

Mötte upp Fredde som lovat att hålla mig sällskap,var rätt så nervös you see så det var snällt av honom.
Damn vad smal karln blivit btw.
Jag brukar inte vara så nervös för käftis men denna gången låg jag som en spänd fiolsträng i stolen.

Fick först en bedövningsspruta o sen skulle de borra,men det gick inte.
Gjorde bajsont ändå.
Så jag fick en till.
Bedövad överallt fan,näst intill ända ut till nästippen men det gick fortfarande inte av borra.
Gjorde ont!
Pulpan låg nämligen bara en halv millimeter under själva hålet eller vad man ska säga.
Hon tog en sån där krokaktig grej och började försiktigt gräva loss kariesgrejset istället så gott det gick.
Så fylla igen med provisorisk lagning.
Samt slipa ned tanden lite.
Jag ska ge det några dagar då det kommer göra ont,men blir det inte bättre så måste jag tillbaka och de måste rensa kanaler och fan vet allt.
Uhhhhh!

Roligaste var när vi satt i väntrummet o receptionisten satt o pratade i telefonen med patienter etc,så pruttade hon!
LOL,vi dog lite båda två o kunde verkligen inte hålla oss för skratt.
När hon hörde att vi garvade (trots vi försökte kväva skratten) så blev det HELT tyst i receptionen.
HAHAHA stackars henne!

Efteråt knallade vi hem till Fred,satt o snackade.
Drack lite kaffe,tittade på Kelly som fullkomligt älskar bollar.


Missade sen mitt jäkla tåg med två ynka minuter,så satt snällt på stationen o väntade nästan en timma på nästa.
men Fred o Kelly höll mig sällskap så tiden gick ju lite fortfare iaf.

Oh well.
Några bilder oxå,fler finns som alltid i min bilddagbok.

//HellA

Här kommenterar du:
Skrivet av: ★ M a n s o n D u s t - barnklädestokig fyrabarnsmamma med genustänk ★

När jag skulle rensa kanalerna i tanden som ska rotfyllas så hade jag så ont att dom fick bedöva i.. NERVEN. Haha.. jag dog när jag fick veta det men det hjälpte. Stack till bara, sen var jag bedövad som ett AS. :cool:

2012-01-09, kl 14:50:28
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Skrivet av: C

Såg precis din pojkvän på Trollhättan station:). Tyckte jag kände igen honom och så kom jag på att det var han. Känner inte dig, har bara följt din blogg några år:).

2012-01-09, kl 16:12:53
Skrivet av: Starsprinkle

c hehe,se där ^^



cim

Oh fy fan,det lät sjukt hemskt.

2012-01-09, kl 16:59:55
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/
Skrivet av: Jenny

Det finns en ny bedövningsspruta nu som de kallar 'pennan'. Den gör mkt mindre ont än den hemska Sprutan. Fråga efter den nästa gång.

2012-01-09, kl 22:49:58
Skrivet av: Anna

Sprutan va de värsta ja visste hos tandläkarn.. fick ofta stickas flera ggr också. började för ett år sedan hos en privattandläkare där använder dom inte sprutor. Är som ett plaströr med en LITEN tagg på. Dom sätter den mot tandköttet så pumpas de in bedövning, den känns knappt. Spänner lite såklart.

2012-01-12, kl 14:32:23


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0