-Du sloooog mig!

Alltså vad irriterad jag blir!
Alltid när Leeloo kommer hem från att ha vart hos H så är hon hemsk!
Varenda gång,det slår aldrig fel.
Det är som att han inte har några regler utan låter henne styra honom.
Här hemma är det inte så,jag har regler och de ska följas annars får man sitta inne på sitt rum,punkt slut.
Pratade med H om detta o han säger han har massa regler men det tvivlar jag starkt på.
Hon är en riktig liten bitch,gnäller,tjatar,härjar och beter sig inte alls som hon brukar.
Gaaaah!

Nu på morgonen t.ex tyckte hon att hon bara skulle gå i klänning till dagis o jag förklarade att det inte hunnit bli så varmt ute ännu så en luvtröja måste hon ha.
Jag gav henne några chanser att ta på den själv men ingenting hände.
Till slut tog jag tag i henne o drog på henne tröjan medans hon härjade,grät och stretade emot.
Så säger ungen '- du sloooog mig.'
och jag liksom...VA? Nej!
Jag tog din arm och stoppade in den i ärmen..WTF?
Så har hon aldrig sagt innan,jag blev helt paff!
Förklarade att man inte får säga så,bara om man faktiskt blir slagen på riktigt.
Ja jösses..kids.

I eftermiddag ska vi ned till tandläkaren här i Hallsberg för en snabb koll ifall Spike ska ha tandställning vilket han lär behöva.
Det tar visst typ bara 5 minuter.
Annars vet jag inte vad som sker idag,det märks//HellA

Här kommenterar du:
Skrivet av: ★ M a n s o n D u s t - barnklädestokig fyrabarnsmamma med genustänk ★

Ninja säger också så. Att jag "gör illa henne" eller slår henne, när jag inte ens rört henne, bara för att hon är arg på mig.



Det kan vara så att hon beter sig så där efter att ha varit med H, för att det är lite jobbigt att komma hem igen. För det är ju olika miljöer. Jag minns att jag var likadan efter att varit hos min pappa som barn. Man är kanske mindre "trygg" hos pappan (fast man trivs ihop) så när man kommer hem laddar all energi ut & barnet blir väldigt konstigt. Hemma vågar ju barn trotsa = trygghet. Tyvärr.. ;-)

2012-05-22, kl 09:11:13
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Skrivet av: Bladis

Haha ja det där känner man igen ibland blir man galen på de små liven men det går snabbt över som tur är

2012-05-22, kl 09:22:37
Skrivet av: M.

Jag var också sån när jag var liten och kom hem från min pappa. Men det berodde för min del på att jag vantrivdes där och mådde inte bra. Har du frågat henne om något hänt? Eller om hon träffat något barn som varit elak eller något? Brukar bero på något när man utagerar så.

2012-05-22, kl 10:11:06
Skrivet av: Anna

Hej!!

Förstår ditt problem fast här är det tvärtom, tösen är OMÖJLIG när hon kommer från sin mamma där hon får precis som hon vill.

Även det med slag har hon kört med, att vi gör henne illa osv fast hon ligger i sängen o man tex bara öppnar dörren o säger att hon ska sova så kan hon skrika Ajjjjj! o sen börja gråta så antingen jag eller hennes pappa ska tro att den andra slagit. Har en bror som när han va 6 år berättade i skolan att jag och våran mamma skulle ha slagit honom fast jag då inte bott hemma på flera år och hon aldrig slagit någon av oss, uppmärksamhetssökande... men obehagligt när socialen ringer då skolan anmäler sådant direkt. Hoppas de löser sig o att hon inte säger sådant på dagis.



Be strong, de får vi säga till varandra varannan vecka då man märker speciellt vissa veckor att ingenting man säger eller gör duger åt flickan här.

Så Hella, be strong!!! :love:

2012-05-22, kl 12:19:11


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0