Grym abstinens & gallbesvär.

Herrejävlagud vilken skitdag jag hade igår.
Jag var så otroligt jävla arg och irriterad.
Jag kunde hitta något negativt med allt och alla tror jag.
Cheeses!
Det var riktigt jobbigt och inte bara för mig,mina kids med.
Jag funderade över varför och tänkte om det var typ abstinens efter cigaretter blandat med 'ska snart ha mens humör'.
Framåt kvällen började det bli bättre som tur var.
och vet ni...precis när jag la ned huvudet på kudden för natten.
DÅ slog det mig.
Jag hade inte bytt nikotinplåster för faaan!
Jag hade alltså gått med grym nikotinabstinens hela tiden.
Shit,det var inte nådigt!
Jag lär aldrig mer glömma!
Sen får det ta den tid det tar att vänja mig av vid plåstren,för den abstinensen vill jag inte uppleva igen.
2 veckor utan ett enda bloss nu förresten,whoop whoop!

Idag har humöret iaf vart som de andra dagarna,lagom irriterad ;)
Rensat lite i skåp,vart och handlat till min stackars mamma som har så sjukt ont pga sin jävla galla.
Måste få henne att be om en remiss in till USÖ,hon kan inte ha det sådär.
Minsta lilla hon äter som hon inte får..såsom stekt mat,fet mat,äggig mat eller som igår - en mazarin och en punchrulle så får hon lida något så djävulskt.
Hon vågar knappt äta nånting mer än nyponsoppa och gröt...
Tidigt imorse ringde hon mig och grät för hon hade så ont.
Tvingade henne att ta sin starka smärtlindring/muskelavslappnande som hon fått för just såna tillfällen.
Sen höll jag koll på henne.
Stackaren kunde knappt andas så ont får hon.
Någon läsare som opererat bort gallan?
Som kanske vill skriva några rader i en kommentar så jag kan lugna henne?

Oh well,nu ska jag sätta mig vid tvn en stund.

Adios//HellA


Här kommenterar du:
Skrivet av: C

Jag har opererat gallan, bästa jag gjort. Åkte hem dagen efter operationen som gjordes med titthål. Mådde skitbra efteråt, ingen smärta eller nått. Såren läkte snabbt och det är pytte små ärr kvar.

Svar: tack tack,ska vidarebefodra det.Hon är livrädd för kamera ned i magen eller vad hon pratade om....
Starsprinkle

2012-11-20, kl 21:17:49
Skrivet av: Angelica

Jag opererade bort min galla 2007 efter att ha haft det precis som din mamma, spelade ingen roll vad jag åt magen balla ur varenda gång, var dessutom gravid i v 30 så var ju tvungen att äta!

Efter detta har jag endast haft känningar ett par gånger och oftast när jag ätit stekt ägg och mcd mat annars känner jag inget!!
Ring vct på en gång att endast äta nypon och gröt fungerar inte i längden det blir inte bättre!!

Gå till doktorn mamma!! Du kommer inte ångra det en sekund och är op med titthål numera, dock inte på mig som var höggravid men på andra!!! :-)))

Svar: tack tack,ska vidarebefodra det.Hon är livrädd för kamera ned i magen eller vad hon pratade om....
Starsprinkle

2012-11-20, kl 23:33:28
URL: http://www.alltforforaldrar.se/jejjan
Skrivet av: patruska

jag fick min bortopererad när jag var 16 bast (ovanligt då det oftast är tjockisar och äldre personer som får de problemen) inga kamerer nedstoppade/uppkörda någonstans. I dag har jag inga problem förutom när jag äter mycket äpplen eller ägg, då kan jag få en svidande känsla. är det redan bekräftat att hon har gallsten, varför har hon inte blivit skickad till op redan?

Svar: jadu,vår vårdcentral..där är de tptalt dumma i huvudet..det vet alla som bor i hallsberg.
Starsprinkle

2012-11-21, kl 11:23:50
Skrivet av: Petra

Dom gör ett ultraljud för att se om det är stenar i gallan. Så inga kameror i magen ;)

Svar: awesome!
Starsprinkle

2012-11-21, kl 11:32:13
URL: http://muffystar.blogg.se
Skrivet av: C

Om hon menar så kamera som går ner via munnen i magen så behöver hon inte oroa sig. Har aldrig hört talas om att det används i samband med gallproblem. Undersökning av gallan sker med ultraljud, och under uperationen är man ju sövd.

Svar: oh suveränt!
Starsprinkle

2012-11-21, kl 12:18:22
Skrivet av: Lisa Nordlund

Jag gjorde en titthålsoperation för gallsten när jag var 18 år.

Du måste få henne att uppsöka sjukvården så hon kan få en operationstid, hon kan inte gå runt och ha det sådär..... Vet sjäv hur jävla ont det gör..... ärre än förlossningsvärkar.

Är det voltaren som hon har fått som smärtlindring? Det finns starkare att få om hon inte redan har det. Med det starka tabletterna så gick alltid anfallen över hyfsat fort (voltaren var ibland verkningslöst).

Titthålsoperation är jämfört med en vanlig operation lindrigare, man får åka hem redan dagen efter från sjukhuset. Dem gör tre hål på magen och genom den hålen så går dem in och avlägsnar gallstenarna. Kanske är det din mamma menar med kamera? Hon kommer vara sövd och kommer inte känna nåt av det, blir minimalt stora ärr också efter det här ingreppet.

Hoppas det löser sig! Kram

Svar: nej alltså,hon behöver ta bort hela gallblåsan :(Tack raring <3
Starsprinkle

2012-11-21, kl 12:52:48
Skrivet av: MansonDust - en mammablogg om barnmode

Att ta bort gallblåsa måste ändå vara bättre än att leva sitt liv så där.. Tror att "kamera i magen" är lättare än hon tror. Hon kommer inte känna något. Kanske hon kan ringa & be om en tid att PRATA med en läkare först som förklarar allt?

2012-11-22, kl 06:54:52
URL: http://www.mansondust.nu
Skrivet av: Linda

Jag har skurit bort gallan. Inga problem alls. Görs med titthål o man har knappt ont alls efter. Om hon är rädd för att de ska köra ner en kamera i halsen till magen så gör de bara det om det med ultraljud visar sig IKKE vara gallsten. Så om de redan konstaterat sten så är det lugnt. Man kan få kramp i gallgångarna efter man tagit bort blåsan bara så ni vet, inte vanligt, men det kan hända. Men hellre det nån gång per år än gå runt o ha ont faan var o varannan dag.

O just det, om det är nåt speciellt man verkligen verkligen verkligen är rädd för när det kommer till undersökningar så brukar iaf de på USÖ vara schyssta nog att kunna knocka en med piller eller skrattgas hehe ;)

Svar: tack så jättemycket :)
Starsprinkle

2012-11-29, kl 09:43:00


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0