Jävla skitspiral.

Jag har ont!
När de på kvinnokliniken var inne och gröpade i mig i försök om att ta ut spiralen så måste de råkat trycka till den så den hamnade fel eller något.
Jag känner att något är fel liksom!
Det hugger och värker i magen,runt äggstockarna...
Småblöder då och då.
Och nu idag så började det värka något förbannat,ända ut i ryggen så jag knappt kunde gå.
Har nu iaf tryckt i mig några alvedon+ibumetin.
Hoppas det ger med sig,annars får jag väl ringa 1177,men de kan ju inte direkt säga så mycket.
Enda sättet att få bort detta är att ta ut den och det måste göras under narkos.
Helt plötsligt känns det som det är väldigt lång tid kvar tills på tisdag då jag har operationstid >_<

Vill egentligen inte sätta in någon ny,men mina valmöjligheter är så små.
Minipiller,kondom eller kopparspiral...
Minipiller - nej.
Jag skulle glömma bort dem sen oops,jag blev gravid och måste göra abort...så nej tack!
Kondom - men nej,orka hållas med det.
Så spiralen som återstår.

nej,nu ska jag fortsätta med mitt morgonkaffe och hoppas värken ger fan i mig//HellA

Här kommenterar du:
Skrivet av: Sanna

Pstav då? innehåller ju samma som minipiller :)

Svar: det ska vara hormoner i det har de sagt.
Starsprinkle

2012-10-20, kl 11:33:18
Skrivet av: Fia - diagnosmamma med fem vildingar

Funkar inga hormoner alls? Du har säkert skrivit om det förut men mitt minne är ju smått handikappat ..


Svar: nä dessvärre inte.Var nära att dö i blodproppar så därför inga hormoner nånsin :/
Starsprinkle

2012-10-20, kl 14:23:53
URL: http://barajagochmitt.blogg.se
Skrivet av: Sanna

Grejen med minipiller o pstav är att det inte innehåller östrogen (det är det som vissa varnar för vad gäller blodproppar osv) . Så minipiller och pstav innehåller bara gestagen så dom är inget problem för blodpropparna!
Att hitta rätt prev. medel är verkligen skitsvårt.. Hoppas det går bra för dig! :)

2012-10-20, kl 20:04:58
Skrivet av: Fia - diagnosmamma med fem vildingar

Inga alls? Inte ens pyttepyttelite? (förlåt om det är en korkad fråga) Det finns ju nåt som heter NuvaRing, som ett pessar typ, man stoppar upp den i muffleriet sen ska den sitta i tre veckor, sen tar man ut den en vecka då man får mens och sen i med en ny. Smidigt på så sätt att den sitter där, man behöver bara komma ihåg den var tredje vecka, men det är säkert hormoner då som du inte klarar... Men fråga barnmorskan ifallatt!

Annars vet jag fasen inte, sterilisering?

Svar: Funderar för fullt på sterilisering :)
Men ska prata med dem om den där för det lät smidigt.
Men hur fan sitter den kvar uppe i muttan?
Starsprinkle

2012-10-20, kl 20:07:04
URL: http://barajagochmitt.blogg.se
Skrivet av: C

En såndär ring är asdum, den gled runt, åkte ner och krånglade (iaf på mig!)

Sj har jag steriliserat mig- skitbra (om man bestämt sig)!

2012-10-21, kl 04:24:39
Skrivet av: Fia - diagnosmamma med fem vildingar

Det är en liten ring, typ 5cm i diameter. Man sätter den runt/mot livmodertappen sen stannar den där. Hur vet jag inte men det funkar, den känns inte alls. Googla vetja, så har du lite info innan du ska dit på tisdag :)

2012-10-21, kl 09:08:50
URL: http://barajagochmitt.blogg.se
Skrivet av: Petra

P-spruta då? Tas var tredje månad o det är samma hormon som cerazette.. (Vet inte om det stavas så! haha)

Svar: nä får inte använda sån heller :(
Starsprinkle

2012-10-21, kl 21:16:29
URL: http://mylifemychoices.blogg.se
Skrivet av: pippa

men om du får använda mini-piller så måste det ju vara ok med p-stav med?
jag får inte heller äta p-piller eller använda något annat medel med kombinerade hormoner i, men p-stav och mini-piller är exakt samma hormon.

Svar: jaså? ska prata med dem imorgon
Starsprinkle

2012-10-21, kl 21:47:04
Skrivet av: Petra

Varför inte p-spruta? Jag får inte heller äta p-piller, men p-spruta ska inte vara någon fara... det var va dom sa till mig iaf..

Svar: naah jag får inte ha sånt.
Starsprinkle

2012-10-22, kl 17:40:38
URL: http://mylifemychoices.blogg.se


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0