Till räven

Såg räven ikväll igen.
Den söker sig väldigt nära så den är garanterat hungrig lilla stackaren.
Jag fyllde en skål med katt & hundtorrisar samt lite bröd o ställde ut med en skylt till den fina räven ♥
Mamma fick med se den och det var första gången hon med såg en räv irl.
Awesome.


En vecka sen mina dermals gjorde och de verkar må utmärkt.
Inget krångel alls ännu och jag hoppas det fortsätter så.
Man vet ju aldrig,inte säkert de "får fäste" så lossnar de men de verkar sitta finfint än sålänge.

Och det var allt för idag//HellA
 

Här kommenterar du:
Skrivet av: M

Hade inte gillat om någon mata in räven sådär. De tar gärna katter. Men du behöver ju förvisso inte oroa dig för dina.

Svar: Nu satte jag inte skålen precis utanför balkongerna men ahh,kom på det sen.Ska flytta den.
Starsprinkle

2013-12-08, kl 06:26:13
Skrivet av: Lina

Åh, nu blev jag varm i hjärtat. Fint gjort! Hoppas räven blev mätt :)

Svar: :)
Starsprinkle

2013-12-08, kl 14:57:05
Skrivet av: Anonym

de hittar mat själva, skulle inte uppskatta att ha rävar springandes där jag bor, för jag antar att du inte flyttat matskålen ett par km ut i skogen? De kan ha skabb, och det är inte bara just den räven du sett som kommer äta där troligtvis. tror inte du vill att varken du elelr dina barn ska ha en orädd räv springandes runt er, de är vilddjur, inte tamdjur! Den dagen du inte orkar/inte har råd att mata den något mer, då riskerar den istället att svälta ihjäl. Förstår att tanken är god, men i verkligheten är inte det där något bra.

Svar: Sant,sant.Ska inte lägga ut fler ggr.
Starsprinkle

2013-12-09, kl 12:07:16
Skrivet av: Anonym

Råttorna blev nog också mätta ;)

Svar: Har iofs aldrig varken sett eller hört om råttor här men ahh..ska dock ej lägga ut mer.men även fågelbollar folk sätter upp drar ju råttor isf eftersom de smular ned på marken.
Starsprinkle

2013-12-09, kl 14:26:16
Skrivet av: Anonym

Spara du dina pengar (och problem) och köp lite riktig kvalitetshundmat till din hund istället. Det du köper i mataffären till din hund är bara skräp, fast du har väl inte kunskap om det heller antar jag?

Svar: hahaha shit,varför så aggro?Inte för att du har med att göra vad min hund äter för mat men jag köper inte mat i mataffärer till henne.
Cheeses
Starsprinkle

2013-12-14, kl 08:24:50


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0