Svälj pungkulorna!

Åh vilken härlig veterinär vi var hos igår alltså.
Han var hur trevlig som helst,öppen,kunnig,skojfrisk etc.
Hasse Göthlin i Hallsberg.

Hanna och Jossi hämtade mig och Spike.
Med sig hade de sin lilla Olof som också skulle kastreras.
Han var så ledsen och jamade högt på vägen dit.
Pubis var rätt lugn,jag blev överraskad som sjutton.

Sövde först Olof och id märkte honom.
Sen ut med Pubis ur buren för att söva honom.
Kastreringarna gick hur fint som helst såklart.
Det är ett sånt enkelt rutiningrepp liksom.
Haha när jag frågade om han hade någon burk för jag ville ta med pungkulorna hem så svarade han 'Det var perverst'.
Haha,jag dog lite ;)
Han hittade ett plaströr som rymde kulorna alldeles utmärkt.
Så berättade han massa intressanta historier från när han gick kurser förr,mycket fashinerande och spännande.
Och joo,ja...Åhhhh..Han erbjöd mig att få besöket gratis om jag shottade upp kulorna (drack upp dem/svalde dem).
Jag stod där och funderade några sekunder och övervägde..
men så kom han på att det var ju kräkmedel i själva vätskan som kulorna ligger i.
Damn it,haha.
Men jag ville ju ändå behålla dem tillsammans med mina andra.

När vi var klara med allt for vi hem till mig och drack lite kaffe.
Jag öppnade buren och de andra katterna var så nyfikna,det luktade ju så annorlunda och Pubis sover tungt liksom.

Timme efter timme gick och han sov och sov.
Vaknade till lite,spydde,somnade om.
Vaknade,skulle rangla sig iväg,ramlade,försökte gå igen,ramlade,gav upp o la sig på golvet.
jag bar tillbaka honom hela tiden.
Lilla skrutten.
När det blivit kväll,kanske runt 20 nånting,dåååå först vaknade han till liv.
Nu är allt normalt igen,eller nästan iaf.
han är ju öm om både pungen och örat såklart.



Omran brukar vanligtvis ha kattburen som sovplts och nu tyckte han det var mycket underligt att hans 'säng' var upptagen av någon annan.
Han stod där och funderade o nosade ett tag.


För övrigt håller jag på med operation 'rensa klädkammaren' igen.
Gör väl det en eller två ggr per år,så man kan ta sig in där.
Det brukar hålla sig fint några månader på sin höjd,sen blir det en plats där jag bara slänger in saker när jag inte vet vart fan jag ska göra av det.
Nuu dock,gör jag en grundligare rensning.
Jupp jupp.

och nu ska jag dricka upp mitt morgonkaffe//HellA

Här kommenterar du:
Skrivet av: Anonym

Nice, samma vet dödade våran hund. Riktigt proffs.

Svar: Oj!
Beklagar verkligen!
Vad hände?
Starsprinkle

2017-11-15, kl 04:59:52


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0