Yaaaay!

Jag tror jag nämnde att vi hade besök höromdagen?
Nu kan jag skriva lite mer om det ;)

Jo,den första helgen i februari (nu känns det ju som om det är 136år dit ungefär) så får vi en ny familjemedlem.
Det är en jättego tjej vid namn Megas,kinesisk nakenhund.
Hur mysig som helst är hon och både jag och barnen blev kära i henne.
Kennelägaren var här med Megas samt två andra,en till kinesisk samt en mexikansk.
Jag blev visserligen kär i den andra kinesen också (Cleo) men en hund till att börja med iaf ;)

Vi satt och pratade i några timmar,pussades med hundarna etc etc.
Sen fick jag besked igår att vi får vi fodervärd åt lilla Megas.
Yaaaay.
Det var så kul att berätta det för barnen,de blev så jäkla glada,studsade och hela ansiktena sken på dem.

Jag har ju dålig erfarenhet av att vara fodervärd men denna kvinnan verkar väldigt klok,hon lyssnar och förstår.

Kommer först få 'prova på' en månad och se hur det går och efter det skrivs avtal under förutsättning att det funkar fint.

Minns ni hur det var att vara barn kvällen innan julafton?
Den spänningen osv?
Så känner jag inför Megas nu,hihi.
Ska bli underbart med hund igen.
Få komma ut och röra på sig!
Sen är hon ju så inåt helvete mysig och fin. <3

Här kommenterar du:
Skrivet av: iA

omg vad söööööt! jag vill verkligen ha en kinesnakenfis, men de går inte ihop med mina siberian husky, två stora bullriga som älskar kyla, och en liten gläffsig som fryser halvt ihjäl redan på vårkanten haha.

men någon dag kanske, grattis iaf till en superfin tjej!

Svar: oh,men gud så synd :(
Tack,tack :)
Starsprinkle

2013-01-15, kl 18:37:04
URL: http://www.iaiam.weebly.com
Skrivet av: Anonym

Hur fungerar din ekonomi med hundförsäkring, kvalitetsfoder, vaccineringar, hundkläder och andra tillbehör, samt eventuella veterinärkostnader? Bara nyfiken eftersom du går på bidrag. Om du dessutom planerar att börja jobba nångång och är ensamstående/bor ensam med barnen, hur tänker du då?

Svar: Det kommer gå bra,jag har räknat på allt sånt där,så ingen fara.
Och när jag senare ska jobba så har jag hjälp med henne av både min mor och bror :)
Starsprinkle

2013-01-16, kl 08:43:57
Skrivet av: Anonym

Härligt med en kines! Har själv en men de kräver en hel del...
Solkräm på sommaren, dusch en gång i veckan, trimning osv osv!
Men det lönar sig hundra gånger om för dom är helt otroliga,
Var bara försiktig då kineser lätt hungerstrejkar när dom flyttar osv osv

Svar: allt det första vet jag men inte gällande hungerstrejkandet :/
Starsprinkle

2013-01-19, kl 23:47:37


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0