Jag räcker inte riktigt till.

Fullt ös bakom mig.
Leeloos och hennes vän I (som sovit här) studsar runt.
De är visst en kungafamilj,fast de är hästar och hundar.
Sofforna är deras hem osv. ^^

Tävlingar på fejjan ställer jag upp i lite titt som tätt,det ska gillas och delas men man vinner ju inte direkt ;)
Meeeen häromdagen blev jag glatt överraskad då jag vunnit en valfri 12 bitars tårta från pewe konditori här i Hallsberg :)
Hihi,skitglad tjej.
Igår hämtade vi den och bjöd Marie + Joni (hennes barnbarn) samt I,min mor och bror.
Finfika deluxe.
Hade beslutsångest men valde för enkelhetens skull en enkel prinsesstårta som smakade mums!
Tack snälla Pewe <3
Som denn sanna närking jag är säer jag att gratis är godast,hahaha.




Begravningen var jättefin,fast det är väl iofs de flesta? :)
Den var dock jobbigare än jag trodde den skulle bli.

Vi blev upplockade igår morse av Spikes farfar med familj.
Jag,Spike och min mor.
Åkte ut till Hallsbergs kyrka och där träffade på Romppan,Annso och några fler bekanta ansikten.
Det var jäkligt mycket av Spikes släktingar där med som varken han eller jag sett innan.
Fick veta lite intressanta saker också t.ex att Spikes farfar har ett släktträd som sträcker sig ända bak till 1400talet.
Grymt fashinerande tycker jag.
Och den släkten byggde upp någon stad i norrbotten.
Någon var erkänd konstnär osv osv.
Spike skulle få kopior på allt sånt,skitkul tycker jag :)
Önskar jag visste saker om min egen släkt också,kan vara bra/kul för kidsen att ha senare.

Spikes farfar sjöng Kentas 'just idag är jag stark' riktigt riktigt bra.
Jäkla röst han hade som uppfyllde hela kyrkan,awesome!
Utöver det spelades det vackra låtar av DiLeva <3
Prästen talade jättefint om man bortser från allt det kristna babblet osv osv.
Mycket fint!
När jag dör vill jag inte ha med något kristet prat alls,måste man verkligen det?
Känns ju helt galet när man inte är ett dugg kristen.
Ska jag "åter komma till gud" (eller hur de nu säger) när jag inte tror på något sånt?
Oh well...

När vi alla gått runt kistan och lagt en blomma så samlades vi alla utanför kyrkan.
Spike och jag gick dock in igen för att fota.
Sen bort till församlingshemmet för fika.
Som bekant brukar stämningen lätta när man sitter och fikar.
Mycket riktigt så verkade de flesta av oss känna så.
Vi småpratade,skojade,skrattade osv.
Skön stämning.

Min lilla Spike har så mycket känslor,tankar och funderingar.
Han säger om och om igen att han tycker allt känns så konstigt.
Jag håller om honom,pussar honom på pannan och säger att det kommer vara så ett tag nu.
Sen kommer det bli lite lättare med tiden men han kommer sakna sin pappa jämt.
Svårt detta.
Och just nu tycker jag det är lite extra svårt att vara ensamstående förälder,jag räcker liksom inte till.
Spike behöver mig extra mycket på alla sätt och vis samtidigt som lilla Leeloo har blivit mer tjurig för hon inte får uppmärksamheten hon är van vid.
Jag gör mitt bästa iaf. <3
Spike har dock sååå mycket stöd från alla håll och kanter,folk är extremt gulliga mot honom.

Nu ska jag fortsätta med mitt kaffe//HellA






Här kommenterar du:
Skrivet av: Cim von Wowern

Är man inte med i svenska kyrkan så har man inte ens rätt till en kristen begravning. :) Då håller man begravningen nånstans utanför kyrkan, utan kristet prat.

2013-05-19, kl 12:23:39
URL: http://vonwowern.blogg.se/
Skrivet av: Moi

Även om du är med i Svenska kyrkan så behöver du varken ha präst eller kristet prat. Då blir det mer privat, minnen, musik och dikter från personens liv.

Svar: är inte med i kyrkan :)
Starsprinkle

2013-05-19, kl 12:55:44
Skrivet av: Linn

Ville bara säga att jag tycker att du verkar stötta din son superbra och verkligen finnas där! Det är det enda och bästa man kan göra.

Ang. Begravning så får man begravas i kyrkan även om man inte är med - men det är inte gratis utan man får betala. När min pappa dog hade vi borglig begravning och inte ett enda ord om gud. Han var inte med i kyrkan. Drt kostar att ha borglig begravning men man får då välja all musik själv och förrättaren pratar däremellan om personen. Jättefint blev det!

Svar: tack <3
Starsprinkle

2013-05-19, kl 20:58:04
Skrivet av: Thina

Det tar tid att komma över. Min pappa dog för 7 år sen snart ochdet känns än. Inte lika jobbigt som i början men ibland känns det mer.

Och jag tror ändå att det va lättare för mig som är vuxen och min pappa va äldre och inte frisk.
Tur spike har dig <3

Krama honom från mig.

Svar: <3
Starsprinkle

2013-05-20, kl 11:02:52


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0