Infekterad.

Det har vart full rulle.
Har fått infektion i handen.
Kände mig febrig igår och magkänslan sa att något inte stod riktigt rätt till.
Pratade med diverse olika bodymodartister som alla sa att handen var infekterad o att jag borde kolla upp det.
Fick ren och skär panik,var sinnessjukt nära en riktigt fet panikångestattack...
Under kvällen,vet inte vad klockan kan ha vart...22 kanske..så fick jag skjuts in till akuten i Örebro av Jossi.
Spike var supergullig o följde med medans min mor kom ned hit o passade Leeloo.
Jag fick komma in o de kolla blodtryck,tog blodprover etc etc.
Hon hittade först inga vener i armen så hon stack även vid typ handen o hon måste ha stuckit galet för fy fan i pissiga helvete vad ont det gjorde.
Jag började störtgrina o återupprepade - ta ut den,ta ut den,ta ut den.

Blev imponerad över bemötandet faktiskt.
Det är nämligen på tok för vanligt att läkare och sköterskor ger en skit för man håller på med bodymods.
De var snälla och trevliga iaf.
Jag fick ju förklara lite för de förstod ju inte direkt vad silikonimplantat var för något.
Oh well.
Eftersom proverna inte visade någon jättefara så fick jag fara hemåt o skulle kommit tillbaka imorse vid 08 fast till handkirurgen.
(Tänker dock ej ta ut det ännu utan att först ha försökt med antibiotika)

Trodde vi skulle fått skjuts hem så Spike tog aldrig någon jacka på sig.
Men det knasade så...ja.
Han fick ta min jacka iaf så gick jag i bara luvtröja över stan i regn o kyla.
Det var lite läskigt att gå ensam med Spike mitt i natten i Örebro men det gick bra.
När vi åkte hem så var det lite kul -
Så trodde han även att jag jobbade som lärare för jag pratade så tydligt.
Han brukade nämligen inte förstå alla svenskar så bra.
Awww ^^

Vi var hemma igen runt 01.30 och var bajströtta båda två.

Imorse ringde jag direkt till Hallsbergs vårdcentral för en teletid vid 08.
De ringde upp 09.15 o jag bad om en akuttid för att få recept på antibiotika.
Alla akuttider var slut fick jag höra men jag sa att då kommer jag ned iaf o sätter mig o väntar tills jag får hjälp för detta är viktigt o jag hade inte möjlighet att ta mig in till akuten i Örebro igen.
Hanna och Jossi skulle ändå ned till VC för Jossi skulle ge blod.
Så medans hon gjorde det gick Hanna o jag in och satte oss.
Fick väldigt snabbt inkallad o fick tala med en läkarstudent.
Jättetrevlig var han men han förklarade att det verkligen inte gick att få träffa någon läkare eftersom det var proppfullt :/
KUK!
Han såg att det var infekterad o sa att jag borde ringa jourvårdcentralen i Kumla när de öppnar klockan 17.

Åkte hem.
Dog lite på soffan.
Och väntade tills klockan blev fem.
Ringde..förklarade läget o fick en tid 18.20
Så jääävla tacksam att Leeloos farmor Maud kunde köra in mig.
Nu fick jag den hjälp jag behövde.
Läkaren skrev ut antibiotika och sa att jag ska hålla koll på feber,minskad rörlighet etc.
Nu håller jag både tummar och tår att detta ska läka,annars får jag ta ur implantatet.
inte mer med det liksom.
En mod blir inte per automatik infekterad.
Det kan ha en jäkla massa orsaker.
Det finns alltid en risk vad man än gör.
Sunt förnuft,renlighet och uppmärksamhet!

Ujuj.
Och imorgon ska jag ned till psyk.
Troor det äntligen är dags att starta mina utredningar.
Men är ej helt hundra.
Det återstår att se.

Tack o adjö//HellA

(Vi på akuten..jag mådde lika bajs som jag såg ut)
 



Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0