Operationen - alla ville titta :)

Det var såå nära att jag var tvungen att omboka operationen idag.
Kunde inte ta mig in till Örebro.
Fick veta igårkväll att min skjuts inte vågade köra pga väglaget.
Här i Hallsberg/Örebro har det nämligen snöat som fan,är riktigt halt och har hänt en drös olyckor.
Så det förstår jag.
Jag skulle inte heller våga köra då.
Meeeen efter massa bökande så kom jag in iaf,yaaay.
En vän som erbjöd sig att skjutsa så jag fick åka in till stan i en supermysig bubbla.
Älskar bubblor,så jäkla söta.

Anyway.
Kom in o J satt med mig i väntrummet.
Hade tid klockan 09 men fick komma in vid 9.30.
Fick börja med att få en sexig hätta/mössa eller vad man nu vill kalla det,sexig vit rock o skoskydd.
 

Fick sen sätta mig o tvätta handen och arm upp till armbågen...i 10 minuter!
Det var långa tio minuter.
De satte en äggklocka o där fick jag sitta o skrubba.
Blöta,tvåla in,skölja av...Blöta,tvåla in,skölja av..Massa ggr.
Till slut plingade klockan o jag var jävligt ren.
Allt mitt naturliga fettlager på hand/arm skulle bort fck jag förklarat annars skulle inte den 70% spriten de rengjorde med sen gå ned i porerna.

Satt sen o väntade en stund,satt i en skön fåtölj o kollade tv tills de blev klar med patienten före.
Så var det min tur o jag fick lägga mig.
Var skitnervös.
Visste ju att det skulle gå bra men blir likt förbannat supernervös innan ändå.
De satte infarter o bökade som fan.
Orkar inte förklara allt,men sjukt obehagligt var det när de spände åt o drog o fan vet allt,haha.

Så pumpades blodtrycksmanchetten på överarmen åt o sen injecerades bedövning i hela armen.
Massa äckliga känslor...det stack,det brann,det var kallt etc etc ^^
Försökte röra fingarna men det gick inte.
Hela armen var som en stor död stock eller nåt,haha.
Skitwierd,det var liksom inte min arm längre.

Kirurgen gick in genom mitt gamla snitt,han gjorde det bara lite större och poof så var implantetet ute.
Han slapp alltså öppna hela handryggen.
YAY!
Han sa att om vi vetat att det skulle gå så smidigt hade det gått bra med bara vanlig lokalbedövning :)

Sköterskorna var så jäkla gulliga.
Den ena hade massa frågor om bodymods o jag svarade glatt på alla.
Bara roligt.

När det var ihopsytt och omlindat så släppte de på trycket o jag började få tillbaka känslen smått.
Verkligen kände hur blodet som stoppats flödade tillbaka ned i armen.
Hur underlig feeling som helst.
Men också asäckligt då det stack så inåt helvete.
Jag låg där o gjorde grimaser o små 'äckelljud' o de småskrattade åt mig,hahaha.
Ena sköterskan följde mig sen till samma rum som först där jag fick sitta o 'piggna  till' o så de skulle se att jag mådde bra.
Jag fick bära min arm med andra handen då den fortfarande var en död stock.
Kände mig lite omtöcknad faktiskt så hon var supergullig,hon gick o hämtde en macka o kaffe åt mig.

Kirurgen innan operationen: "Du får absolut säga nej men får jag ta några foton när jag tagit ut implantatet för att visa kollegorna"?
Jag: ja men självklart,kör hårt.
Hihi,I knew it!
Han tyckte det var kul att få göra något annorlunda.
När jag sen satt där med min macka o mitt kaffe så kom en annan sköterska o frågade om hon fick titta på implantatet som låg i en påse eftersom jag bett om att få med det hem.
 

-Javisst får du det.
Så frågade hon lite,log och gick iväg.
Sen kom en sköterska till o ville titta o fråga lite.
Och efter det ytterligare två.
Hahaha,jag tyckte det var skitkul :)
De hade nog nåt att prata om sen på lunchrasten :)
Alla var verkligen supergulliga.
Kirurgen hade till och med läst på lite om bodymods sen jag var där häromdagen.
Han pratade nämligen om tungklyvningar o berättade hur man gjorde,han pratade om det mer extrema som att amputera fingrar etc etc.
Lite gulligt sådär.

När jag kände mig tillräckligt okey bad jag att få dra hemåt så de tog bort den sista infarten från min arm o hjälpte mig att få på tröjan.
Stackars J som somnade 05 imorse satt o sov i väntrummet när jag kom.
Och nu var klockan typ 11.15 nånting tror jag.
Så jäkla snällt av honom att köra mig trots att han knappt sovit nåt alls.
Sen blev det rätt stressigt för han skulle köra hem mig o sen tillbaka till Örebro för ett flera timmar långt stormöte med jobbet.

Nu känns det rätt okey.
Var tvungen att ta en ipren o två alvedon förut för det började göra så jäkla ont.
Liksom en svidande o huggande känsla.
Och nu jävlar ska jag läka ordentligt. :)
Ska ha förbandet på 2 veckor konstant nu sen dra till vc för att ta bort stygnen.
 


//HellA
Och en sista bild på handimplantatet :/
 



Här kommenterar du:
Skrivet av: Troiz

Måste fortfarande säga att jag skulle aldrig klara av att fixa något liknande så jag ger dig stora creds för att du först fixade implantatet och sen dessutom klarade av att plocka ut det! Jag hade definitivt inte varit vid medvetande xD

Svar: awww <3
Starsprinkle

2014-01-16, kl 18:38:02
Skrivet av: trixie

Fattar väl vem som helst att de ger lokal bedövnin
g när dom sätter in dessa inplantat, ingen människa klarar en sådan smärta! Förstår inte bara varför de ska va så hemligt o allt med det??! Är det för att dom inte är läkare eller sjukskötersor eller vadå??
Men det är iallafall sanningen :) så de som har dessa är inte så tuffa och klarar smärta som alla tror :D

Svar: Nej,de får inte ge bedövning.Det skulle vara olagligt.
Starsprinkle

2014-01-19, kl 02:04:16
Skrivet av: trixie

JJag vet två som gjort de, blan annat min ex kille som gjorde på handen och han fick det. Så det är så även vad du/ni/alla säger. Fattat inte varför det är så hemligt sprut bedövning får väl vem som hälst sätta!?

Svar: okey :)
Starsprinkle

2014-01-20, kl 20:43:21
Skrivet av: Thina

Coolt att du tog med implantatet hem :). Då kan du återanvända det ;)

Kul att dom va nyfikna och ville veta saker och att läkaren läste på.
Tur du hittade bra personal.

Min fru sitter med i nån grupp med folk bl.a. Läkare som opererar de som genomgår könsbyte och en av dom jobbar med nån metod att fästa en penis med titanskruvar. Och där vaknar ju mina tankar på att man borde sätta skruvar i huvet och sätta horn på. Eller en penis i huvet...eller inte.
Frun ska på nån konferens med honom och jag ska tvinga henne att ta reda på om han inte vill experimentera. Vore sjukt kul.
Och skruvar borde va smidigt så kan man byta horn...

Thina med morbida tankar ;-P

Svar: hahaha nää.
nää fan vad tufft!
Ja,men det låter ju som det borde funka,right?
Starsprinkle

2014-01-21, kl 13:26:22


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0