Tjärsalva & töntiga t-shirts.

Hej och hå.
Det är lördagskväll o jag blev just klar med dammsugning o skurning av golven.
Löööövli.
Så massa ljus här o där i halva lägenheten o en sista kopp kaffe för dagen.
Är skittrött o har inget mer planerat idag bortsett från en skön dusch.
Måste plasta in handen som fan först dock.
Får be Spike hjälpa mig att tejpa runt.
Jag får inte ta bort förbandet förräns efter två veckor...det får bli skitigt o jävligt men inte blött.
Så atteeehhh..
Handen mår för övrigt mycket bättre.
Gör inte särskilt ont,bara när jag försöker bära nåt lite tyngre som typ en liter mjölk.
Det svider lite mitt på handryggen,tror det är för huden ska fästa eller nåt.

Idag var jag och Spike med H & J på loppisrunda.
Kollade först in loppisen vid Uffes lada men det var riktigt dåligt denna gången,inte många stånd.
Hittade iaf en kvinna som sålde massa salvor,bland annat tjärsalva som jag köpte med åt lillebror.
Han lider något enormt av eksem o typ inget hjälper.
När min andra bror var liten så smörjde morsan honom med tjärsalva o det hjälpte rätt okej om jag inte minns helt fel.
Men så dog gubben som tillverkade den :/
Anyhow,hoppas den kan hjälpa lillebror lite iaf.


Sen drog vi mot Örebro.
Kollade in 'loppis för alla'.
Där var det heller inte alls lika mycket som det brukar.
Hittade dock t-shirts.
Alla som känner mig vet att jag älskar töntiga t-shirts med nån dum text ^^
Det var sånt klipp.
Han sålde dem för 30:- styck eller 4 för 100:-
Nästa helg när han ska stå på hindermässan skulle de kosta 70:- styck igen.


Så smygfotade jag pappa Fares,haha.
Ni vet,"jalla jalla" och alla de där filmerna ^^
Tycker han är så jäkla helskön.
Han står alltid o säljer där.
 


Vidare till loppisen på Örebro golfhall där jag aldrig vart innan.
Det var stort som fan och massa folk.
Både Spike o jag köpte spel,han till pc och jag till ps2.
Så lite fina fynd gjordes idag,whoop whoop.

Tack förresten för alla era tips gällande kattsanden.
Jag köpte igår:

Hanna & Jossi tyckte den sorten är snäppet bättre än Ever clean,så jag provar denna först.
Använt den ett dygn typ nu o hittills gillas den.
Så fort jag går in i badrummet o sniffar jag o än luktar det inget piss.
Underbart!

//HellA
 
 



 
 

Här kommenterar du:
Skrivet av: anniz

Vart hittade du kattsanden och hur mycket kostade den? Den nya katten skiter ju så det STINKER vilket får gammelkatternas skit att lukta hallon liksom. Lavendel lär ju ta bort en del av lukten. Ever Clean luktar lite väl för parfymigt enligt mig.

Svar: jag köpte det på vår djuraffär,arken zoo.Finns på alla djuraffärer vad jag vet.
Kostade här 179:-
Starsprinkle

2014-01-19, kl 00:24:04
URL: http://anniizk.wordpress.com/
Skrivet av: Frida

Är det atopiska eksem din bror har? Har själv haft rejält med eksem hela livet men 99% av det försvann när jag slutade med rött kött, mer specifikt fläskkött.
Har för mig att det är något med omega 6, som ökar inflammationer när det finns för mycket av det i kroppen då omega 3 inte kan balansera upp det. Om han inte har testat det så kan det vara värt ett försök att låta bli fläskkött i 2-3 veckor. Jag äter det vid enstaka tillfällen, men blir det för ofta så blossar eksemen upp igen.
Det kan vara lite drygt att sluta äta det om det ofta finns i ens kost, men för min del så låter jag hellre bli fläskkött (kör på nötkött istället) än att behöva smörja in mig med en mängd olika salvor som inte alltid hjälper.

Svar: iiingen aning vad det är.Tack för tips :)
Starsprinkle

2014-01-19, kl 16:12:11
Skrivet av: Sanna

Jag har provat den där sanden oxå men enligt mig så är det everclean som är den absolut bästa. Hela katten luktar lavendel när den varit på lådan. Love it.
Såg någon bild på kattlådorna du har på dw, kan tycka att du har alldeles för lite sand i lådorna. Jag har 10kg i en låda. Katterna vill ju gräva runt och ha sig.
Tack för en toppen blogg Hella vill att du skriver mer ju :) .

Svar: har aldrig haft mängder med kattsand till mina men nu har jag fyllt på en drös :)
Starsprinkle

2014-01-19, kl 16:53:00


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0