Leeloo 8 år :)

Onsdagskväll och jag har just vart ute sista rundan med Megas för ikväll.
Nu ska jag dega i fåtöljen o glo "Vänner" på tv en stund innan jag kryper ned under täcket.

I söndags fyllde ju min fina dotter 8 år.
Galet stor hon blivit.
Men jag tycker det är skönt att ungarna växer upp.
Jag hör inte till den skaran människor som saknar småbarnstiden.
När mina kids var bebisar fick jag hela tiden höra - Åh,passa på att njuta nu medans de är små för de växer upp så snabbt.
Men jag kunde inte fatta vad det var jag skulle njuta av....fattar det inte än.
Massa gråt & konstanta skrik,sprutande skit,spyor till en förbannelse,sömnbrist och faaaan vet allt.
Nej,det har aldrig vart min grej,haha.

Aaaaaanyhow..
Jag hade satt alarm där på söndagen för att kunna vakna till liv med mitt kaffe lite lugnt o sansat men det sket sig...
Jag försov mig så det var bara att klunka kaffe o sen börja baka resten av allt.
Bullar,tårta,kladdkaka..bla,bla,bla.

Hann bli klar typ strax efter 16 när vi skulle kalasa för lillfisen min.
Jag satte Hanna och Jossi på ballongblåsning för de var här tidigt ^^

Vi fikade och sjöng och jag var irro i vanlig ordning när det är massa människor omkring.
Jag irrar runt som en huvudlös höna ungefär ^^

Det var en mycket glad Leeloo här :)
Hon var jättenöjd med sin födelsedag.
Nöjd 8 åring, nöjd mamma. ^^

nattinatt//hellA

Här kommenterar du:
Skrivet av: kolin

Jag känner igen det där... att det man lever i är så jobbigt så att man hela tiden strävar efter nåt annat. Man lyckas inte leva i nuet utan bara längtar framåt. jag tror att Hazy skrev en låt om detta, King of universe??? Typ, Sagan om lyckans land. Jag kom ihåg att jag hörde den i andra klass, och det var inte igår. Inte i förrgår heller:)
K

Svar: åh jag hittar inte den låten..säker på att den heter så?
Starsprinkle

2014-11-13, kl 21:35:31


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0