Så trött på att vara TRÖTT!

Jag är så trött på att vara TRÖTT!
Jag orkar fan inte med mig själv.
Är aldrig pigg o utvilad,aaaaldrig,helt seriöst.
Har vart såhär i hur många år som helst.
Man kan vara trött,sen kan man vara TRÖTT!


En sådan utmattande trötthet,gör att jag inte orkar nånting.
Hur ska jag kunna vara den bästa mamman jag kan vara när jag inte orkar något?
Hade jag inte kidsen så hade jag nog sovit 90% av dagen utan att överdriva.


Har gjort massa förändringar mat/dryck/aktivitetsmässigt men är lika trött som innan.
Ingenting hjälper.
Jag rör mig.
Jag äter lagad mat och inte massa crap.
Jag dricker aldrig läsk.
Jag röker inte.
Jag lägger mig i god tid.


Så jag blir så inåt helvete jävla kukförbannad på alla som konstant gnäller på att jag sover när jag får chansen.
JAG ÄR TRÖTT & orkar inget annat.
Låt mig sova,vad rör det er!
Håll käften!


Ska beställa tid nere på vår pissiga lilla vårdcentral så de får ta lite prover på mig iaf.
Orkar inte ha det såhär längre.
Förut höll jag på att börja gråta bara för jag är så less på detta.
Jag vill orka!

Orka leva!

 

Här kommenterar du:
Skrivet av: Madde / ★ Livet som mamma och lärare ★

Känner igen mig är alltid trött. Har googlat och funderar om man kanske har D-vitaminbrist. Tydligen får vi svenskar i oss alldeles för lite D-vitamin och borde ta det varje månad som det finns ett R i. Jag tänkte försöka börja, en annan sak som också bidrar till trötthet är järnbrist. Fast jag hoppas på D-vitamin där, JÄRN tillsätter jag ogärna. Får jordens jävla diarré av järntabletter. :/

Svar: ah,jag ska be de nere på VC kolla allt möjligt.
Starsprinkle

2014-10-01, kl 19:27:34
URL: http://www.saramadeleine.se
Skrivet av: Dani

För var jag jämt och ständigt trött. Sov hela tiden. Ett enkelt blodprov så konstaterades det att jag hade d vitamin brist.
Pusha på dom på vc!!!

Svar: ska pushas ! :)
Starsprinkle

2014-10-01, kl 20:38:05
Skrivet av: Emma

Be om att få kolla sköldkörteln, underaktiv sköldkörtel kan bidra med bla trötthet, långsam ämnesomsättning och humörsvängningar! Är ganska vanligt nu förtiden, behandling finns! Ligg på, för ibland är dom lite tjuriga med att kolla upp det.

Svar: will do :D
Starsprinkle

2014-10-01, kl 22:39:51
Skrivet av: Charlotte - happylivinghealthy

Gå privat- jag har varit i Örebro på Capio (tror jag d hette) Där kan man bara beställa en tid och vad man vill göra...inget tjat :-)

Svar: jaså?Kostar det som vanligt då?
Starsprinkle

2014-10-02, kl 14:23:55
Skrivet av: a

jag märker en klar förbättring vad gäller pigheten efter att jag började käka d-vitamin.

Svar: men va fan..jag äter tillskott av bl.a D som täcker 100% av det dagliga behovet :/
Starsprinkle

2014-10-02, kl 20:31:26
Skrivet av: Charlotte

Det finns antagligen både sånna som är anslutna till Landstinget och de som inte är det, är de anslutna till Landstinget är det ju samma kostnad! Jag har en försäkring så jag betalar aldrig för läkarbesök eller operationer oavsett men jag tror tex City Läkarmottagning i Örebro är knuten till Landstinget och Capio är också det…googla :-)

Svar: ska undersökas,tack så mycket :)
Starsprinkle

2014-10-03, kl 09:57:50


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0