Tandläkarbesök & psykbesök.

Hos tandläkaren gick det bara fint för Leeloos del.

 

Enda negativa var väl att de inte kunde ta röntgenbilder av tänderna för hon höll på att spy trots typ 3 milda försök.
Så de fick nöja sig med att titta och peta lite :)
Inga hål iaf.
Wierd dock att hennes två framtänder tydligen var aningen svaga.
De sa att det beror på läsk etc.
Men eftersom det enbart är läsk här hemma på helgerna för kidsens del så fattar jag inte.
Under veckodagarna är det mjölk och vatten som gäller.
Oh well.
Nu ska hon inte tillbaka förräns om 2 år.

Jag skulle ju ha möte på psyk efteråt men de ringde mig ett par timmar innan för tjejen jag skulle till var visst hemma.
Så vi knallade till Ica,handlade lite och sen drog oss hemåt för lite äggrörelunch.

Idag var det dock möte med psykläkare.
Jag är så överjävligt trött o önskar jag hade sluppit men tog mig dit iaf.
Fick träffa en supermysig kvinna.
Kände verkligen att hon brydde sig.
Tyvärr sån kallad 'stafettläkare' det vill säg att hon bara är inhyrd tillfälligt precis som alla andra psykläkare på Hallsbergs vårdcentral.

Anyhow,efter det drog jag på musik i lurarna och knallade bort till Apoteket för att hämta mer Strattera men de hade inte dem hemma.
Gaaaah.
Jag tog mina sista idag.
Hon såg att de hade på ingång och sa att de borde ha kommit tills imorgon.
I really really hope so.
Annars måste jag på nåt underbart sätt ta mig in till sjukhusapoteket i Örebro och det vette fan hur det skulle gå till.
Oh well,jag håller tummarna.
Måste ju ha dem.
Sen in en snabbis på Ica o sen hemåt.

Nu är jag helt ensam hemma en stund,väldigt skönt och behövligt.
Leeloo är på pyjamasparty hos en kompis några timmar och Spike är o hjälper Hanna & Jossi då de flyttar idag.
Jag skulle också vart där och hjälpt till men jag orkar ingenting.
Tröttheten är äcklig!

Köpte nyss dessa av en kompis.
Yaaay nu kommer jag inte lukta gammal fjärt längre,hähähä.
Älskar Victoria's secret.
Dofterna är fan helt fantastiska.

 

Nu ska jag ta mig en till kaffe och sätta mig vid tv'n en stund i belive.
//hellA
 




Här kommenterar du:
Skrivet av: MansonDust - en mammablogg om barnmode

Äter hon mandariner, apelsin osv? Juicer? Det påverkar om något... tyvärr! Star åt mycket sånt förr & fick svag emalj på sina framtänder så det äter hon mycket sällan nu fleeeeera år senare. Dessutom ska man inte borsta tänderna förrän efter minst 30 min efter att ha ätit något som är "surt". (för våra barn dricker aldrig läsk, så en tanke på att det kan vara frukt)

Svar: inte ofta alls.mer äpplen o andra frukter.
Juice nångång iland liksom.
Starsprinkle

2014-09-12, kl 20:54:20
URL: http://mansondust.nu/


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0