Årets julkalender

Ja julkalendern 2015 väcker många känslor hos Sveriges befolkning minsann.

Jag ska börja med att säga att jag älskar årets kalender,den är inte ett dugg 'julig' men det spelar ingen roll,den är riktigt bra.
Jag gick inte mycket i skolan som de flesta vet,jag kan räkna på fingrarna antalet historielektioner jag vart med på.
Jag lär mig massor av 'Tusen år till julafton',jag tycker den är otroligt intressant.
Både bildande & rolig.
Leeloo (9 år) tycker också mycket om den och det blir att hon höjer ögonbrynen,skrattar och ställer en del frågor vilket jag tycker är kul,hon intresserar sig.

Idag på Facebook läste jag att dagens avsnitt blivit anmält.
Varför då?
Jo,för att barnen drack öl.
Alkoholfritt såklart,vilket man talade om men det spelade tydligen ingen roll för anmälaren.
Barn drack öl på den tiden,det var renare än vattnet som fanns,så de famljer som drack öl höll sig friskare än de som drack det smutsiga vattnet.

Hur i helvete tänker folk egentligen?
Jag blir så bitter.
Det är historia!
Det VAR faktiskt så då!
Varför anmäler du det?
Du får väl som förälder förklara att man nu för tiden inte låter barn dricka öl,hur svårt är det?

I ett annat avsnitt rökte barnen,varför anmälde du inte det också?
Förr visste man inte att rökning var skadligt för folk och ännu skadligare för barnen.
Likaså med alkohol,det drack även de små då.

När julkalendern precis skulle börja sändas så kunde man se ett förhandsklipp där de är på 70-talet.
Det blev ramaskri på en gång.
Varför?
Jo för att man pratade om sex.
70-talet var så,det var väldigt öppet!
Det tycker tydligen många människor är ett jättestort problem.
Varför gör folk sånt enormt problem av det hela!
Lär er att prata med era barn!
Några menar att barnen är för små,att de inte behöver veta sådant.
varför inte?
Barn är extremt nyfikna,de har frågor..
Det är vi vuxna som gör allt till ett problem.

Jösses,jag har inte ens ord.
Folk...Folk gör mig helt mållös!

Länk till dagens anmälan HÄR.
Länk till ramaskriet om 70-tals avsnittet HÄR.

//hellA
 





Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0