Den vita pralinen Raffaello.

åh,jag hade turen att bli Buzzador för den italienska pralinen Raffaello som är systerpralin till den populära Ferrero Rocher (som jag för övrigt aldrig testat men vill).
Hämtade ut paketet i fredags och buzzade för morsan när vi kommit hem in i värmen.

Senare kom taisto hit o då bussade jag för honom också.
Både mor o karln tyckte mycket om den lilla vita pralinen och mulade i sig 4 styckna på en gång.
Det är 4 styckna i en förpackning alltså.
Taisto trodde först det var vit choklad o ville inte smaka då han inte gillar det men även om det ser ut som det så är det ingen choklad alls i Raffaello.

Ytterst är det massa kokosflingor sen är det ett krispigt skal av kex,inuti gömmer sig en krämlig,gräddig fyllning och själva kärnan är en hel rostad mandel.
Jag är inget större fan av hela nötter i godis men detta funkade ändå :)
Av någon anledning så tycker jag dessa funkar alldeles extra utmärkt i juletider,perfekt att ha hemma o bjuda på.

Helt klart värt att testa!

Hojta gärna med din mailadress om nu vill bli inbjudan att bli Buzzador.
jag har vart det från 2006 tror jag det är.
Kostar inte en spänn.

 




Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0