Julen hos Wingstedt.

Heeeeeej alla kära och mindre kära läsare ;)
I'm alive,indeed I am.
Har bara vart mycket inför julen med förberedelser både hit och dit med julpyntande,julmat och fan vet allt.
Men nu börjar det sakta men säkert återgå till det normala.
Julafton är avklarad liksom,bara nyår kvar men det finns inga särskilda planer.
Vad gör ni på nyår gott folk?
Jag vet verkligen inte....Vet inte om vi ska vara hemma eller hos Taisto,om Taisto och N kommer hit..noo idea what so ever.
Men,men...Det blir nog alldeles utmärkt hur det än blir.

Hade ni en bra jul om ni nu firade?
Här var det jättetrevligt.
Min bror Micke och hans son Alexander var här och firade med oss,det gillades.
Första gången Alex var här under jul,tror jag iaf :)
Leeloo älskar sin kusin och vill helst sitta klistrad vid honom hela tiden,sötfis :)

Det käkades massa gott såsom janssons frestelse,prinskorv,köttbullar,rödbetssallad,ägghalvor,tartaletter fyllda med svampstuvning,skinka bla bla bla.
Ja,ni vet.
I år var nog fan första gången jag bara tog en tallrik,haha.
Det var skönt att inte bli sådär förbannat proppmätt och sitta där i soffan som en zombie i matkoma.
Hade tagit add medicinen bara några timmar innan vi käkade nämligen,då är jag inte jättesugen på mat.
Det kommer senare under kvällen när den slutat verka för dagen,då kan jag äta mängder typ.
Oh well.
Sen kollade vi Kalle.
Leeloo hade sjukt svårt att vänta på julklapparna denna gången,hon ville inte se nåt jäkla Kalle,hon ville öppna klapparna som låg där och bara väntade under granen.
Damen blev bitter,gick in på sitt rum o drog täcket över huvudet.
Unge!
Jag gick efter en stund senare o förklarade för henne att jag minns hur jäkla jobbigt det är att vänta och att det känns som de vuxna är hur tröga som helst o fattar noll.
Lyckades övertala henne att sätta sig ute i vardagsrummet med oss andra iaf :)
Jag ville ju ha hela familjen samlade,inte en på rummet under täcket.

Just ja,på morgonen fick kidsen öppna varsitt paket.
De båda tog det största såklart,haha.
I Spikes var det en Scania luvtröja (han älskar lastbilar och Scania är favoriterna) och i Leeloos var det en Legobuss/rockstartjofräs.
Två glada kids blev det = glad mamma!
Spike var gullig o hjälpte Leeloo att bygga ihop så mamman kunde få sitta och dricka klart sitt välbehövda morgonkaffe ;)

Nu blev det rätt hoppigt här,från middagen till morgonen och nu hoppar jag vidare till eftermiddagen när vi kollat klart på Kalle.
Leeloo & Spike fick rota fram alla klappar under granen och ge till respektive sen slets det upp papper till både höger och vänster.
Alla verkade nöjda & glada så det var härligt.

Resten av eftermiddagen/kvällen satt vi mest o ugglade allihopa,kollade tv,pratade,skrattade,fikade and so on.
Framåt 19-20 nånting så kunde jag knappt hålla ögonen öppna,haha.
Jag blir otroligt trött i både kropp och knopp av att umgås med människor utöver det normala,det liksom dränerar mig på nåt sätt.
Så iaf...Jag la mig i sängen och satte alarm en timma senare.
Det var så sjukt skönt att lägga huvudet på kudden och stänga ögonen.
Hade lätt kunnat sova för natten men det gick ju tyvärr inte ;)

Well,sammanfattningsvis så var det en mysig jul här hos Wingstedt.

Så kommer här en drös bilder från jul:

 
Och några pics från dagarna innan jul,lite allmänt.

Denna här ovanför är så jäkla gullig.
Vi var utanför Apoteket så fick jag denna och några till skickade till min mobil från Hanna som tydligen satt i en bil på parkeringen och lekte paparazzi,haha.
Här fångade hon när jag och Leeloo gör 'bentrick' medans Spike tittar på ^^


Tillagade köttbullarna i ugn för första gången i år,det blev skitbra.


Fick mysigaste morgonrocken av mamma i julklapp <3
 
 
 


Goooo' fortsättning gott folk!
Pöss//hellA







 

Här kommenterar du:
Skrivet av: anders

God Jul.

Svar: tack detsamma :)
Starsprinkle

2015-12-26, kl 20:24:01
Skrivet av: L.

Men gullungar! Vad glada och juliga dom ser ut : D

Svar: jaa,eller hur :D
Starsprinkle

2015-12-27, kl 10:13:10


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0