Concerta - ångest - FAAAN!

Det är nog inte så jävla festligt att läsa om mediciner och liknande men jag känner att jag behöver skriva lite för att själv ha koll,kunna se tillbaka,sen kan det ju kanske även ha betydelse för någon annan som ska börja med samma sort.
Maybe.

Vilket fall som helst.
Idag är alltså den 10e dagen som jag ätit Concerta och jag mår inte ett skit bättre,känner ingen positiv verkan heller.
Jag hade förhoppningar på att denna kanske skulle kunna hjälpa min hjärna men..not anymore.
Har haft intensiv ångest VARJE dag nu samt mindre panikattacker.
Jag vet inte hur mycket längre jag orkar.
Ångesten tar över hela mig.
Har inte haft så mycket,så stark ångest som jag har nu på många år.
Jag är helt matt.
Försöööker så inåt helvete stenhårt att vara positiv men det är svårare än svårast.
Jag försöker sysselsätta mig för att skingra tankarna men helt plötsligt kommer det bara på.
Sitter och läser på denna sidan till och från,påminna mig själv om att jag inte kommer tuppa av,jag kommer inte dö,det ÄR INTE FARLIGT.
men när det slår till så tror man bara på själva känslan.

Pratade med bästa E-M nere på psyk idag för att byta tid för nästa besök o tog upp detta lite lätt bara.
Hon sa att om det inte ger mig sig måste vi diskutera nåt annat.
Jag sa att jag kämpar på,vilket jag gör.
Men förut när jag låg i soffan o grät medans barnen var på sina rum så kände jag bara att nej,mitt psyke orkar inte längre.
Jag måste få någon annan medicin.
Vet att det finns fler sorter så hoppet är inte helt ute.
Faaaan,det finns inte ord för hur mycket jag avskyr detta.

Har även fått nån annorlunda biverkning.
Uppskattningsvis så är det runt 90% som tappat aptiten när de börjar med Concerta/Ritalin/whatever.
Jag är istället sinnessjukt hungrig.
Det är helt galet.
Tänk er så hungriga ni skulle vara om ni inte ätit på typ 1-2 dygn,det är jag hela tiden.
Fastän jag nyss ätit så blir jag supersnabbt hungrig igen och magen småknorrar inte,den vrålar,det är nästan som att jag svälter...svälthunger eller vad man ska kalla det.
Aldrig vart såhär hungrig...någonsin tror jag.
Verkar vara mycket ovanligt och det är mycket jobbigt!
Har bara hittat några fall som har det likadant.
Allmänt kollar jag aldrig upp biverkningar,vill inte läsa om sånt alls.
Kollar bara om det är något specifikt.

//HellA

 

Här kommenterar du:
Skrivet av: Anonym

Det tar ju ett tag att "gå in sig" på en medicin och tydligen så kan man må dåligt när man börjar med concerta. Har hört det från andra som tagit concerta att det tydligen ska vara skitjobbigt.

2015-02-24, kl 17:21:18
Skrivet av: Anonym

Det tar ju ett tag att "gå in sig" på en medicin och tydligen så kan man må dåligt när man börjar med concerta. Har hört det från andra som tagit concerta att det tydligen ska vara skitjobbigt.

Svar: mjo fast detta är mer ön att 'bara' må dåligt.
helt sinnessjuk ångest.
såhär ska det inte vara.
jag har pratat med min skötare på mottagningen så vi får se vad som händer
Starsprinkle

2015-02-24, kl 17:21:18


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0