Medicin,medicin.

I fredags var det möte nere på psyk med en psykläkare.
En jag aldrig träffat,as usual.
Man borde vänja sig vid att det alltid är nya men man gör aldrig riktigt det,iaf inte jag.
Men fick veta att denna kvinnan (N) nu jobbar där o jag tyckte om henne så det är ju suveränt.
Hon lyssnade på mig,tog tag i saker och ting som legat och verkade bry sig.
Fantastiskt!
Det är riktigt jobbigt att ständigt behöva träffa nya läkare,i need stability ffs!

Anyhow.
Det beslutades att jag äntligen skulle få lägga ned den jävla Stratteran eftersom jag nu ätit den ca 6 månader utan minsta lilla resultat.
Dagen efter dvs lördagmorgon så började jag lägsta dosen av Concerta.
Märker ingen skillnad o ska på måndag höja dosen.
Det är ett jävla bökande vad jag fattat tills man hittat rätt dos.
Jag har stora förhoppningar iaf om att detta ska funka och jag håller både tummar och tår.
Ni kan inte ens ana!

Har haft mycket ångest de senaste dagarna,början av panikattacker och idag fick jag en panikattack på bussen på väg ned till VC,horribelt!
Jag dundrade in till världens bästa E-M på adhd mottagningen för att fråga lite.
Hon tror att det kan vara pga att jag slutat tvärt med Stratteran,jag får utsättningssymptom,hela min kropp o hjärna blir fuckade.
Hon förstod inte riktigt varför jag fått sluta direkt då man ska trappa ut den medicinen.
Jag måste hålla ut ca 2-3 veckor sen borde skiten med den värdelösa medicinen vara över.
Jag är så tacksam att hon hade tid för mig idag när jag dundrade in.
Började till och med gråta där inne för jag mådde så jävla pissigt.
UGH!
Efter att ha suttit ned med henne ett tag o pratat om diverse så lättade ångesten o pulsen sjönk,pjuuh!!
Hon är verkligen helt jävla amazing på alla sätt och vis.
Vill typ kidnappa henne,haha.

Anyhow,jag var ned till VC för att ta lite prover.
6 rör blod tog de av mig,vet knappt vad det var för något men det har med Concertan att göra.
Vet bara att ena var ett leverprov.
Inga biverkningar ännu btw och jag hoppas de håller sig borta.
Enda är väl att redan runt 16 snåret så är jag sanslöst jättetrött,en annan sorts trötthet mot vad jag är van vid (jag är konstant trött liksom).
E-M förklarade att det mkt möjligt är för att min hjärna nu försöker ställa om sig,lösa på trådarna liksom i mitt annars tilltrasslade garnnystan till hjärna.
Men det ska gå över.
Har även satt mig ned med mina kids o förklarat att jag börjat med en ny medicin och är extra trött o att jag hoppas de kan ha tålamod med mig.

Efter påsklovet ska jag få börja i en grupp som heter Pegasus för oss med ADD/ADHD.
Så fucking jävla läskigt med alla främlingar man ska sitta med i 2,5 timme varje möte,uhh.
Kommer ha sån ångest,jag känner mig själv men förhoppningsvis kan jag ha med mig någon.
De rekommenderar att man ska ha någon närstående med sig nämligen då de får lära sig hur man bäst kan vara stöd,hur vi funkar,bla bla bla.
Skulle vilja ha med mig morsan men någon måste ju passa Leeloo under mötena så jag vette fan hur det ska lösas.
Oh well.


Nej fan,det får räcka med medicinbabbel.
Ska skriva om myshelgen med,men det får bli i ett ensamt inlägg.
Får se om jag pallar ta tag i det imorgon.


Nattinatt//HellA

 

Här kommenterar du:
Skrivet av: Anonym

Spike är väl stor nog att se efter syrran 3 timmar? Hanna? Björn? Hennes farmor? Det ordnar sig.. Krya på dig :love:

Svar: jodå det är han..men jag vet inte vilken tid på dygnet detta gäller.
han går ju längre i skolan än Leeloo.
farmorn o hanna bor inte i hallsberg.
björn..maybe :)
tack :*
Starsprinkle

2015-02-18, kl 12:24:26


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0