Psykbesök.

So,jag var nere hos psykläkaren igår och det gick jättefint.
Jag gillar läkaren,håller både tummar och tår för att hon ska jobba kvar,det är på tok för vanligt att läkare/kuratorer,psykologer etc etc bara jobbar här i Hallsberg ett litet tag och lagom tills man fattat tycke för dem så måste man börja träffa en ny.
Blargh.
Anyhow,vi pratade bland annat om panikångesten som kommit tillbaka och hon var helt övertygad om att den kommit just för att jag är så lycklig för första gången i mitt liv.
Att jag nått mitt så kallade ´lyckotak´
Att jag inte riktigt vågar låta mig själv må såhär bra i ett förhållande.
Det är tydligen mycket vanligare än vad jag trodde,jag hade aldrig hört talas om det innan en tjej kommenterade om det här i bloggen.
Människan och våra hjärnor är för jävla konstiga och invecklade.
Men vilket fall som helst så kommer det klinga av när min muppiga hjärna inser att allting faktiskt är såbra som det verkar och jag tillter mig själv att bara njuta och faktiskt vara lycklig - på riktigt!
Men tills dess så ska jag höja mina antidepressiva lite granna,bara med 5 mg.
Sen kommer hon ringa om en månad och då ska vi diskutera ADD-medicineringen.
Hon ville inte sätta in ny nu då man inte ska göra två saker samtidigt vilket låter mycket logiskt i mina öron.
Sen påbörja den iaf och förhoppningsvis funkar den på mig utan horribla biverkningar som Concertan gav mig och då när jag blivit stabil ska vi saaaaakta trappa ur mina antidepressiva.
Åhhhh,jag har ätit dem i 9 eller 10 år nånting.
Det är sjukt lång tid.
Vore helt uuunderbart att få slippa dem!

 

Så ahh,mötet hos henne blev bra och det lyfte mig lite.
Sen knallade jag och morsan till apoteket och där var det bara en enda före mig vilket är väldigt ovanligt för att vara Hallsbergs apotek,whoop whoop.
Det var jättefint väder och jamallt bara kändes bra :)

 

Idag har dock vart en jätteseg dag,inte direkt gjort något alls,bara vart seg o trött.
Och nu ska jag kolla vidare på tv//HellA


Här kommenterar du:
Skrivet av: Studentmamman

Det var jag som skrev om det där med lyckotak- tog du upp det med psykologen eller var det han/hon som sa det? Oavsett- sjukt skönt att du eventuellt fått svar på din situation och jag håller alla tummar för att det släpper om ett tag och du enbart får vara 100% lycklig!!!!

Svar: ahh just ja,det var du ja :)
nä det var hon som tog upp det :)
Starsprinkle

2015-05-14, kl 22:32:21
URL: http://minvarld.vimedbarn.se


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0