Får jag presentera - mina kära lurvtussar!

Pssst,detta är ett långt inlägg enbart om våra djur!

Våra kära lurvtussar här hemma var det någon läsare som ville veta mer om :)
So here we go.

Både jag och kidsen älskar djur av nästan alla de slag,jag skulle lätt kunna ha huuur mycket djur som helst meeeen det har jag inte pengarna till.
Skulle jag nånsin bli rik miljonär så,då jävlar ska jag skapa en fristad för djur som inte har nånstans att ta vägen,som är sjuka osv.
You gotta dream people and I will never stop!
Sååå mycket jag skulle göra om jag var rik!
Meeen nu handlade det om våra ludna familjemedlemmar inte om pengar,haha.

Vi kan ju börja med Snorre som är raringen som bott här längst.
 

Han flyttade in som kattunge och kommer från Hannas (numera döda) katt Kitty,pappan är okänd.
Snorre är 6 år gammal ( i think),född i maj och väldigt speciell,stor personlighet har han.
Till exempel när han tycker att jag ska fylla på blötmat så blir han sjuuukt fjäskig och går runt nära och buffar med huvudet.
Tar det för lång tid så börjar han trotsa som ett litet barn genom att äta på kartonger han hittar,han biter av huuur mycket småbitar som helst.
Han bitar på pennor,penslar...ja allt han kommer åt för att visa att nu jävlar är det dags för blötmat.
Och han accepterar inget annat än Pussi i gelé (när det kommer till burkmat).
Har provat allt från skitbilliga märken till lyxmärken men nope,han har sin favorit.
Fina Snorre,kallar honom mitt lejon bland annat men alla djuren har mängder smeknamn.
Kärt barn har många namn som man säger.

Pungen är Snorres son och föddes natten på nyårsafton,han är 5 år gammal.
(man ser skillnad på honom och Snorre på nosfläckarna,Snorre har en,Pungen har två)
 

Min mamma var med och förlöste kullen då jag faktiskt inte var hemma,hon tyckte det var en spännande men nervös upplevelse.
Jag hade Pungens mamma Stina förut också men hon drabbades av nån konstig psykos eller liknande efter att ha fått den kullen.
Så fort man höjde rösten minsta lilla så bokstavligen talat FLÖG hon på en,satte sig fast med klorna i typ benet eller vart hon nu kom åt och bet,revs och allt.
Hon blev sjukt obehaglig och rätt farlig så fick avliva henne till slut.
Pungen är min stora favorit,min prins,min underbaring.
Han är den enda av kattena som kommer upp och gosar,som lägger sig i famnen och spinner.
Och hur kul är det inte att när någon frågar 'vad gör du?' kunna svara 'ligger och gosar med min håriga pung'.
Haha,I love it.
Han pratar med en och är bara sådär allmänt tjock och mysig.

Pubis är den feta,härliga men oftast irriterande bråkstaken.
 

Han är 3 år gammal och född i juli.
Flyttade in som kattunge och jag har ingen aning om vilka hans föräldrar är.
Han är väldigt speciell den katten,han bråkar jämt och ständigt med de andra katterna.
Han hatar hunden och kan utan anledning slå till henne med tassen och sitta och bara psyka henne.
Han sitter nästan jämt som klister på Pungen,ska umgås med honom jämt även när inte Pungen vill,följer efter honom bla bla.
När han inte har någon att umgås/bråka med går han runt och jamar på ett mycket klagande sätt,man hör direkt vad felet är.
Älskar muppen men damn vilken stollig katt han är.
Hoppas han lugnar ned sig med åldern för han är ju inte så jäkla gammal ännu.

Sen har vi Molly,den vackra damen med tofsar på öronen,hon flyttade hit i juni förra året.
 

Min vän Cims mamma Victoria kunde inte ha kvar henne pga svår allergi så jag tog in henne i familjen och det har funkat över förväntan redan från start.
Innan Molly bodde hos Victoria så hade hon det inte bra om jag inte minns helt fel.
Hon bodde hos någon där hon inte blev omhändertagen och var mycket mager.
Tofsdamen ska vara runt 7 år tror jag.
Synd jag inte kan tyda öronmärkningen,hon kan ju kanske finnas registrerad men siffrorna är alldeles för suddiga.
Molly är en matglad sötnos,lite smått försiktig,småkelig när hon själv vill osv.
Har inte hunnit lära känna henne så jätteväl ännu men vi har många år framöver. :)

Lilla knäppa nakenfisen Megas.
 

Föddes den 17e augusti 2011 i England och importerades hit som valp.
Hennes stamtavlenamn är 'Konishiki's kiss me Kate' och hon är en kinesisk nakenhund,en så kallad 'hairy hairless' som får lite hår men inte mycket.
Megas flyttade in hit 2a februari 2013 och vi skulle ha henne på foder.
Tror det var när hon bott här cirka ett år då kommer ägaren Carro för vi skulle skriva lite papper och sånt,hon hade världens överraskning - vi FICK ÖVERTA Megas helt.
Hon GAV oss Megas,jag höll på att tappa hakan helt och hållet,gav henne en stor kram och tackade så mycket jag bara kunde.
Carro hade nämligen fullt upp med alla sina andra hundar i kenneln och hon visste att Megas hade det bra här och skulle fortsätta ha det bra.
Ihhhhh!
Jag hade inte ord!
Megas är ett mycket knäppt djur som passar fint här i vår konstiga familj.
Hon har mycket issues men vi älskar henne högt trots att jag vill strypa henne långsamt ibland,haha.
Men det vill jag iofs göra med katterna också från och till.
Den nakna damen avskyr alla andra hundar och skäller/ylar/skriker högt varje gång hon ser någon.
Hon tycker inte om andra människor heller,särskilt inte män,och inte de med keps/mössa på huvudet.
Vissa barn avskyr hon oxå.
Hon leker varken med pinnar eller bollar men här hemma leker hon gärna med ett par gosedjur som är hennes,och att slita ut innehåller i dem är jävligt skoj....för henne,not for me ;)

Till sist men inte minst
 
...eller jo,minst..hamstern är inte så stor,fast hon är den största hamstern jag haft i hela mitt liv och jag har säkert haft över 10 hamstrar.
Mullan flyttade hit i januari,vet inte riktigt hur gammal hon är men hon har säkert inte jättelång tid kvar att leva.
Synd att de små härliga odjuren inte blir särskilt gamla.
Jag fullkomligt älskar att se på när de stoppar kinderna fulla med mat,så jäkla gulligt.
Finns inte så mkt att säga om Mullan,hon är en raring som tycker om att vara utanför buren o springa.
Hon älskar mat och ja..^^

Damn,det blev långt.
Undrar om någon ens orkade läsa klart allt.
Borde fan gjort detta som en videoblogg istället ;)

Och här får ni en bildbomb på mina raringar.
 


//HellA





Här kommenterar du:
Skrivet av: Anonym

Megas är väl en chinese crested?

Svar: ahh precis..kinesisk nakenhund på svenska; )
Starsprinkle

2015-10-31, kl 23:33:17
Skrivet av: Anonym

Sitter på tunnelbanan när jag läser ditt inlägg och grinar av skratt åt katternas namn, kan inte låta bli att föreställa mig helt andra saker än katter. :'D

Svar: hahaha jag får bilder i huvudet,i looove it ;)
Starsprinkle

2015-11-01, kl 17:03:03
Skrivet av: L.

Ihh vilka gosisar!! ♡♡♡ men katternas namn alltså, jag dör : D är det du ellet kidsen som döpt dom??

Svar: hahaha ^^
det är jag som är ansvarig för detas ståtliga namn ;)
Starsprinkle

2015-11-01, kl 20:25:59
Skrivet av: Andreas

Fina katter, får jag låna en? ;)
https://www.youtube.com/watch?v=K_DJQb9JElY

Svar: hahhah va faan ^^
Starsprinkle

2015-11-09, kl 18:22:39


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0