Brickebackens dag,tafsande,trädgårdsgöra & graviiiiid!

Hej hopp gummisnopp.
Det är tisdagskväll och inget intressant på tv så jag tänkte jag kunde placera röven vid datorn o knappra lite.

Haft ångest hela dagen,jävla skitdag.
Väntat på att min läkare skulle ringa upp mig och eftersom jag har telefonfobi så mår jag skitdåligt av att gå där o veta att hon kan ringa när som helst.
Men inte fan ringer hon.
Jag har vaktat både mobilen och hemtelefonen som en jävla hök sedan jag vaknade imorse men nope,det gör mig förbannad.
Det är viktigt ju och en läkare kan väl för fan inte bara glömma ett inbokat samtal?

Målaren har vart här idag.
Han målade taket i mitt andra badrum,där det vart massa mögel.
Det tog typ 15 min från att de kom till att de gick.
Nu ska jag se till att skriva upp detta datum,att det gjordes idag så jag kan hålla koll på när möglet kommer tillbaka för det kan jag fan sätta en peng på att det gör.
Hallbo hävdade att det börjat mögla i taket (och krupit ned lite på väggarna) för att det målats med fel färg.
Yeah right,fel färg my ass heller.

Helgen var bra dock.
Leeloo var med in denna gången :)
Lördagen var det 'Brickebackens dag' med massa olika aktiviteter såsom trollkarl,livemusik,karuseller,mat från olika kulturer etc etc etc.
Men först var vi tvugna att dra in till stan med ungarna för att utföra några ärenden,så passade vi på att käka lunch på McDonalds,omnomnom.
 

En trevlig brittisk man kom fram där inne och frågade lite om mina horn,han tyckte det var imponerande att se in real life då han bara sett på nätet etc innan så frågade han om folks reaktioner etc.
Jag frågade om han ville känna och det ville han gladeligen,hehe.
Sen inne på Bra Zoo där jag köpte en antidrag sele till Megas så ville en kvinna tafsa lite oxå :)
Jag glömmer lätt bort mina horn,jag tycker knappt de syns men tydligen gör de det,hahaha.

När vi var klara i stan åkte vi tillbaka till Brickebacken,kollade trollkarl,kidsen åkte karuseller,åt munkar,lyssnade på olika band som spelade osv.
Leeloo blev lite star struck då hon fick autografer av tjejerna i 'Timotej' och roliga hattar av nån känd rappare vid namn....hm..Thirdson nånting tror jag.


(Damn vad sexig han är min zigenare)
 
 


Under söndagen bökade vi allihopa på uteplatsen.
Klippte ned alla fula blomster & crap i rabatterna,gräset klipptes,krattades och fan vet allt.
Vi jobbade på bra :)
Megas älskade att ligga i solen o dega medans vi höll på.
Ska försöka fixa upp ett staket tills nästa sommar så hundskrället inte kan sticka iväg o skälla ut alla hundar som går förbi där.
Igår hade jag skitont i underarmarna o kunde inte fatta varför,så slog det mig att det måste vart allt jobb med häcksaxen,haha.
 

Åhh herregud vad roligt.
La upp en bild på facebook (bland annat) där Taisto skrev typ 'bebislyckan är total,vi väntar en liten Ernst den 4e november'.
Och folk trodde seriöst på det!
Inte alla såklart,men några.
Jag har tagit emot både meddelanden och sms där det grattats och frågats.
Man SEEER ju att jag har en boll eller liknande under tröjan :o

Jag lånade Leeloos ballong och vips var jag gravid med Ernst inuti.
Fick lägga upp en annan dagen efter där jag klargjorde att jag ICKE är havande!

Två dagar innan denna bilden hade jag lagt upp denna....snabbväxande mage måste jag säga ^^




Puss på er gott folk//HellA
 
 
 




Här kommenterar du:
Skrivet av: Anonym

Hemtelefon, kan man äta det? hahah världens mest onödigaste sak. varför lägger du pengar på en sån?

Svar: skaffade det för massa år sen när jag inte hade gratis samtal på mobilen,sen har den bara stannat kvar liksom. ^^
Starsprinkle

2015-09-30, kl 21:35:11
Skrivet av: Hannele

Haha! Jag skrattade högt när folk gratulerade er..lite roligt 😂

Svar: jaaa hahahah jag doog ^^
Starsprinkle

2015-10-04, kl 15:36:10
URL: http://instagram.com/hann3le
Skrivet av: micci

Satan i gatan, vad jag blir arg på din hyresvärds kommentar ang möglet i taket.
Målade dom helt sonika över möglet? o.O
Det finns två orsaker till att det finns mögel i taket i badrummet och båda orsakerna kräver åtgärder större än målarfärg!!!
Antingen så fungerar inte ventilationen ordentligt eller så är det en vattenskada i ditt tak. Hur som haver, så är mögel i bostäder livsfarligt, orsakar allt från torra ögon till neurologiska sjukdomar till cancer.

Svar: nästan.
jag skrubbade taket och fick bort det värsta men det var fortfarande spår av det.
sen målades det över.
funderar på att maila hyresgästföreningen med bilder på hur det såg ut innan.
Starsprinkle

2015-10-04, kl 23:26:31


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0