Doktorn,forntid & munknull.

Morron morron.

Här sitter jag i väntrummet på Kumla vårdcentral.
Är med mamma som lite stöd till läkaren.
Hon har haft gallproblem i hur  många år som helst men nu sista tiden har det vart riktigt jobbigt.
Rediga smärtor,spyor och allt som hör till.
Hon kan knappt äta nånting för då får hon ont och spyr upp det.
Det har lett till näringsbrist och hon är ordentligt yr i huvudet,så sist hon var utanför dörren var 1a april....det är den 13e idag.
Lider så med min lilla mamma.
Idag ska det tas lite prover och jag har lyckats övertala henne att be om att få operera bort gallblåsan.
Det är något som borde gjorts för flera år sedan men hon har vart så rädd.
Så ja..en remiss för att röntga gallan,alternativt ultraljud behövs.






Imorse klev vi upp tidigt.
Före tuppen tror jag tamefan ^^
Idag åkte nämligen Leeloos klass (och några till) iväg till en forntidsby i Falköping.
De skulle vara vid skolan redan 6.40,mycket mycket okristligt :p
Packade iordning lite smått och gott såsom kakor,jordgubbar,bubbelvatten etc etc.
Två timmars bussresa och eleverna var besvärade av att de inte skulle få fippla med mobilerna under tiden, haha.
Efter 17 nånting beräknas de vara hemma igen.
Och nästa vecka ska Spikes klass till riksdagen i El Stockholmo.
Massa elever skulle tydligen sjukanmäla sig.
Synd..för det kan vara lärorikt..även om de inte är intresserade av det just nu i denna ålder.

Igår testade jag något nytt till middag.
Såg något liknande på Facebook men gjorde en egen version.
Köttfärs,ost och bacon.
Trodde inte det skulle bli så gott som det faktiskt blev.
Holy fuck,blev ju munknullad!
Mina tråkig ungar ville såklart inte ha,det hade jag räknat med.
De vill bra ha 'samma gamla vanliga'.
Bajsbarn! 

//Hella

Här kommenterar du:
Skrivet av: Sanna

Fint av dig att följa som stöd! :love:

Svar: mamma är allt <3
Starsprinkle

2016-04-13, kl 10:02:25
URL: http://dreamspo.se


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0