Flatflytt,date night & faceswap.

Ovanligt bra morgon här,tror helgen var mycket välbehövlig,både psykiskt och fysiskt.
Jag & Taisto har vart helt barnlediga hela helgen,det har vart en jättebra helg!
Inga som helst fel och det var såå längesen vi var helt ensamma.
Dels för att han är ju ensamstående pappa till 100% och Nova är bara på korttidsboendet var 6e helg (hel helg).
och sista tiden han haft ledig helg har det kommit sjukdomar och annat tjofräs ivägen eller så har inte jag haft barnvakt,bla.
Så ja,denna helgen uppskattades mycket!

Spike var hemma och njöt av att vara föräldra & hundledig medans Leeloo var hemma hos Hanna & Jossi,klappade nykläckta kattungar,käkade på McDonald's & var på nåt lekland,vilket av dem minns jag inte.
Båda kidsen har haft en toppenhelg,love it!

Redan vid åtta i fredags morse kom flatorna och plockade upp mig,jag fick åka med dem in till Örebro då de ändå skulle till sjukhuset med Dexter som skulle ta diverse blodprover.
Medans bedövningsplåstren gjorde sin verkan på hans armar så satte vi i lekterapin och spelade Uno och flummade.
 

Baby Sha-nay-nay for runt på golvet och Dexter hölls med diverse.
Sen en timme senare togs proverna & Dexter var jätteduktig,efter det for vi vidare till Brickebacken där jag och Megas hoppade av.

Just ja,på tal om mina flator så är jag såå glad!!
Tror inte jag skrivit om det här bi loggen,bara på ansiktsboken - de flyttar tillbaka till Hallsberg,yaaay!
Och inte långt alls från mig,tar kanske..hmm,10 min nånting att gå.
De trivs jättebra på landet i sitt hus med alla djur etc MEN på grund av en hyresvärd som har massa dumheter för sig så kommer de tillbaka.
Väldigt snart till och med.
Så jag är tvingad av hjälpa till att flytta,blaaargh.
Det finns ju roligare saker här i världen,haha ^^

Fick gott fika av min kära karl när jag kom fram,inga som helst fel ;)
Coop's chokladbollar är så jävla goda...och stora,nomz!


Och och och,jag fick försenade födelsedagspresenter,yaaaay!
Jag ääälskar presenter,who doesn't liksom?
Beställde några härliga t-shirts för lite sen genom Taisto...De fick jag ♥
Och lite välbehövda coils till två av mina tankar (e-ciggsprat).
Love it all!
Aldrig vart med om en pojkvän som skämmer bort mig så...nu pratar jag inte gåvor (men ja,det med) utan med kärlek,komplimanger,närhet,sex och ja..allt.
Han är grym!
Min fina finsk/ryska zigenare,hähä ;)


Senare på fredagen drog vi till Willy's för att handla lite ingredienser till middagen,vi gjorde hemmagjord pizza med en hel drös räkor bland annat,omnomnom.
Så softade vi mest,kollade på t.ex 'Get hard' med bästa Will Ferrel,Taisto hade inte sett 'The 51st state' så den var jag bara tvungen att visa honom.
Sen lite 'Family guy' & 'American dad',så lyckades jag somna ifrån där nångång under natten,var så trött ^^

Lördagen hade vi en trevlig liten 'date night'.
 

Vi drog in till stan på kvällen för att gå på bio - 'Deadpool'!
 

Jag hade vart så nervös,orolig och fylld av ångest inför bion faktiskt.
Älskar att se film på bio men det skrämmer mig och det har sin bakgrund.
När jag var 15 fick jag min första panikattack i en biosalong,så fick gå mitt i filmen.
Visste inte då att det var panikångest men det vet jag ju nu i efterhand.
Det var horribelt och jag mådde SÅ dåligt.
Sen dess har jag vart rädd.
När jag var på bio sist med Taisto hade jag ångest,när vi såg 'Terminator'.
Jag försökte avnjuta filmen men mådde skit och fokuserade mest på att andas och att faktiskt stanna kvar i salongen.
Aaaanyhow...Det gick bra denna gången,det gjorde mig riktigt glad och jävligt stolt kan jag ju tala om!
Njöt av filmen,skrattade som fan för den var galet rolig,käkade popcorn,drack läsk,höll Taistos tass & petade tänderna där det satt sig massa popcornkärnflisor. ;)
Underbart!
När filmen var slut gick vi mot bussen och åkte hemåt,käkade lite,glodde serier etc etc.

Vädret hade vart mestadels bajs hela helgen men på söndagen var det en superhärlig vårdag och solen värmde gott.
Vi drack morgonkaffe på uteplatsen i solen och bara njöt.
Likaså Megas som solbadade så länge hon kunde.
Älskar att Taisto har uteplats,det är så jäkla nice!


Vi svullade kebabtallrik och kollade mer film innan det var dags för mig att dra hemåt till lilla Hallsberg igen.
 

Eftersom det var en sån fin dag tog vi bussen in till centrum lite tidigare än vi behövde,så gick vi igenom stan,satte oss vid slottet och bara var.
 

Taisto gick iväg för att köpa läsk på Hemköp så Megas & jag stannade vid slottet på en bänk.
Då kom det fram en helt random snubbe och frågade om vi kunde faceswappa,haha.
Javisst,why not sa jag,så tog han en bild,vi skrattade lite,han tog i hand och tackade.
Han var påverkad av nåt,vad vette fan,men han var inte klar i skallen.
Tur för honom han var trevlig och icke obehaglig iaf :)

Vid stationen hemma möttes jag av Spike,Leeloo och Björn.
Vi gick in på Ica,handlade lite sen vidare hemåt.
På vägen hittade jag en übersöt sittpuff i form av en igelkott,vid ett sophus som jag norpade med mig hem,lätt!


Och på tal om faceswap...jag och Spike.
Hahahaha,så jäääävla creepy!



Och det var allt för mig för idag...I think atleast.

Funderar för övrigt på frägestund här i bloggen,det var längesen vilket lilla söta Erica talade om för mig ;)

Burn in hell - cykelställ//HellA
 
 
 


 


 


 



Här kommenterar du:
Skrivet av: MansonDust - en mammablogg om barnmode

Det är ju lite kul att du också hittade dig en finsk zigenare. ;-)

Svar: Haha jaa,så jävla kul ^^
Starsprinkle

2016-04-11, kl 13:00:03
URL: http://nouw.com/mansondust
Skrivet av: Jessica

du låter så glad i inlägget, det känns ända hit genom min data haha låter fuckt i know, men härligt ,,,du är så värd denna lycka

Svar: awww tack gulliga du :*
Starsprinkle

2016-04-11, kl 16:41:31


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0