Högljudda problem.

Klockan är strax halv tio denna fredagsmorgon,jag sitter och gäspar framför tvn med väldigt trötta ögon.

Jag är SÅ trött!

Daddy håller mig vaken på nätterna...nä,inte pga  snuskigheter,utan pga ihärdiga & ljudliga

 snarkningar.

Vet inte vad sjutton vi ska göra åt detta för det har blivit ett bekymmer.

Har suttit och googlat runt,funderar på om det kan vara värt att lägga ut ca 200:- på så kallad 'snarkspray'.

Två hundra är ändå mycket pengar när man har dåligt om dem.

Någon med erfarenhet av sådan?

Tyckte du/ni det hjälpte?

Jag måste få sova!

Kommer bli en riktig bitterkärring annars.



Daddy har snarkat innan men senaste tiden har det eskalerat som sjutton och ingen av oss förstår varför.



 Sån näsutvidgare lär inte hjälpa för näsan kan han andas igenom utan att snarka så fönsterrutorna skakar ;)

Snarkskena är för dyrt sen vette sjutton om det skulle funka.

Läste nämligen nånstans att man ska testa att skjuta ut hakan så det blir ett underbett,sen ska man försöka snarka med flit.

På så sätt ska man tydligen kunna avgöra om en sån skena skulle hjälpa,men Daddy kan snarka trots underbett.



Ugh!

Jag ska tvätta av nyllet med lite iskallt vatten i hopp om att piggna till,för morgonkaffet runt 06 gjorde ingen skillnad,hmpppf.

Ska upp mot Apoteket om ett tag,blaaargh jag orkar inte!



Hoppas ni andra är utvilade och får en fin fredag!

Nu i helgen kommer videobloggen by the way ;)

Vi kom överens om att inte gå igenom frågorna,utan vi tar det när vi spelar in.
Högre underhållningsvärde,haha ;)
Lär dock bli en lång video med tanke på att jag inte kan klippa och sånt,men det får ni stå ut med.



//HellA


Här kommenterar du:
Skrivet av: L.

Haha! Här hemma är det tvärtom, vaknar utvilad och ser min stackars rödögda karl som bah "fan vad du snarkar! : ("

2016-12-30, kl 11:16:12
Skrivet av: a

Ni kan ju alltid vända er till sjukvården.

https://www.regionorebrolan.se/sv/Halsa-och-vard/For-vardgivare/Vardpraxis/Lokal-medicinsk-information-for-distriktslakare/Oron-nas---och-halssjukvard/Snarkning/

2016-12-30, kl 12:33:39
Skrivet av: Annica

Thomas testar att använda snarkplåster man har på näsan och dom verkar funka bra.

2016-12-30, kl 12:45:48
Skrivet av: Anonym

Om Du testar att ha öronproppar då? /iA

2016-12-30, kl 12:47:01
Skrivet av: Anonym

Nässköljning! Finns en nose buddy att köpa för dryga 100 kr och så sköljer man näsan morgon och kväll med 500 ml saltvatten. Man får med en doseringssked till saltet så superenkelt. Nässköljning kan hjälpa mot snarkningar men är The shit även i övrigt. Gör det lättare att yoga, meditera, hjälper mot huvudvärk, bihåleinflammation, förkylningar mm. Köp!

Svar: En sån har jag velat ha länge!
Starsprinkle

2016-12-30, kl 16:45:18
Skrivet av: Cim

Jag har köpt snarkspray haha.... kom på nu! K som snarkat i 15 år har börjat gnälla på MITT snarkande!! HAHA... han kan ju fan bara ha. Men beställde nån sur natt, haha. Borde väl testa det då & återkomma! ;)

Svar: Do it!
Starsprinkle

2016-12-30, kl 17:46:06
URL: http://vonwowern.blogg.se
Skrivet av: Anonym

Kanske kan prova med luftrörsvidgande nässpray? Ett ex snarkade som tusan när han sov mer än en natt hos mig, knappt något alls när vi sov hos honom. Visade sig att han var lite allergisk mot katter; inget som märktes när han var vaken (kunde gosa med dem hur mycket som helst) men tydligen fäster allergenerna finfint på sängkläder och andas sen in i koncentrerad form under natten. Nässpray funkade bra faktiskt, trots att han var skeptisk eftersom han inte kände av något i snoken.

2016-12-30, kl 18:26:49
Skrivet av: Sabbie

Mitt ex snarkade som ett jäkla as och jag kunde inte sova pga det. Öronproppar hjälpte inte så sa åt honom och testa snarkspray.. Det funkade inte alls, det blev nästan värre istället :( så det var inte värt och lägga de pengarna på det sprayet för oss iaf.. Han testade två olika men ingen av de fungerade så jag har ingen bra erfarenhet av sprayen tyvärr. Hoppas ni hittar någon lösning på det.

2016-12-31, kl 23:41:15
Skrivet av: Hannele

Är daddy trött något under dagen? Typ somnar lätt när han sitter i soffan och typ glor film/teve? Slutar han andas på nätterna, korta svängar alltså? Att jag frågar är för att min man han snarkade som satan alltså och hade uppehåll med andningen dvs slutade andas i några sekunder, lät som han höll på och dö och ja började snarka igen.
Och under dagen så var han sjukt trött och somnade lätt i soffan varje kväll när vi kollade på film eller om han tog bara det lugnt och tillslut så orkade jag inte fan med hans snarkade längre och vi testade med allt, snarkspray osv men inget funkade så sökte han hjälp och fick veta att han led av sömnapne och fick en mask som han använder när han ska sova och efter det såkte blev han mkt piggare och så :)

Svar: EXAKT sån är han!
Somnar jämt.
Googlade lite på sömnapnė för ett tag sedan om.jag är övertygad om att det är det.
Starsprinkle

2017-01-01, kl 23:27:27
URL: http://www.instagram.com/hann3le
Skrivet av: Anonym

min gubbe mr R snarkar så högt att vi måste höja tvn en trappa ner. Han har en särskild utprovad snarkskena. ..Men trivs inte med den. när han ligger på sidan brukar snarkning bli bättre. puss karin

Svar: Oh vad jobbigt för er allihopa :/
Starsprinkle

2017-01-02, kl 01:41:29
Skrivet av: Nixie

Hade grava sömnproblem pga mitt ex-ex. Vi testade all möjlig skit (för mig är det fetnope att ha öronproppar). Det som fungerade bäst var såna snarkplåster/näsvidgare.
http://www.apotea.se/snoreeze-n%C3%A4spl%C3%A5ster-large-10-st
http://www.apotea.se/n%C3%A4svid-medium

Saknar att se dig på facebök! Kram

Svar: Åh vad glad jag blir att höra det,att jag är saknad på ansiktsboken <3
Hans problem verkar sitta i svalget så tror inte såna näsvidgare skulle hjälpa :/
Kraaam
Starsprinkle

2017-01-06, kl 18:01:11


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0