Julklapp med skal.

Hela gårdagen var iofs inte bajs,men jag var för bitter för att skriva något positivt då.



Igår förmiddags fick jag en tidig julklapp!

Bara sådär.

En gammal vän hade taggat mig i en annons på Facebook gällande afrikanska jättesnäckor men jag svarade att jag ej har råd.

Då säger hon att hon köper två styckna åt mig som julklapp!

Men hallå,hur snällt!?

Så igårmorse åkte hon och hämtade dem och ringde när hon stod på parkeringen.

Jag gick ut och där stod hon med en sån fyrkantig godisburk och säger "jag köpte fyra" ,och världens leende i ansiktet.

Sååååå gulligt av henne.

Tack tack tack Gerda!!!

"Dig kan man göra glad med små medel" sa hon.

Haha jaa,man har ju så mycket mer att glädjas åt då <3



Jag hade jättesnäckor för några år sedan,och har vart sugen på att skaffa igen sedan ett tag tillbaka.

De här är ännu finare än de jag hade innan,vit fin kropp <3

Inredde lite snabbt ett tomt akvarium åt dem men de ska få ett större som jag har ståendes.

Ska bara fixa nåt annat bottenmatterial än jord,det blir ju så otroligt skitigt.



De här snäckorna är inte alls lika rädda som de jag hade innan.

Dessa har ögonen nyfiket ute mest hela tiden även om man kommer där med handen.

Det är kul!



Och just in case you don't know yet: snäckor heter de med skal,sniglar är de utan. ;)

De flesta verkar inte veta det nämligen.



//HellA



Här kommenterar du:
Skrivet av: L.

Åhhhh achatina reticulata!! Hade tre stooora gosiga, men dom fick flytta hem till min mamma när jag flyttade lååångt bort pga jobb. Saknar att ha sniglar, albinosorten är väldigt trevliga och fina! ♡♡♡ mina fick fiskkraftfoder, så dom blev extra stora : D

Svar: Lissachatina reticulata ska det tydligen vara :)
Åh tack för tips om fiskkraftfoder:)

Men vad trist att de var tvungna att flytta :/
Starsprinkle

2016-12-16, kl 21:18:08
Skrivet av: Anonym

Alltså dom är jättesöta, men samtidigt tycker jag dom är läskiga 🙈🙊

Svar: Awww,tycker du de känns läskiga för att de är slemmiga?
Starsprinkle

2016-12-17, kl 18:30:19


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0