Lång operation.

Idag opererades äntligen mammas gallblåsa bort!

At laaaast!

Hon var inne på avdelningen ca 7.20 och då började väntan att höra något ifrån sjukan.

Vet att det är rutinoperation men man går ju runt och är nervös ändå.

När klockan var runt 15 och jag inte hört något så ringde jag in för att kolla läget.

Fick till svar att hon fortfarande inte var färdigopererad.

Då tänkte jag att hon fick komma in mycket senare än vad hon skulle,för de skulle ta henne först på morgonen pga att hon var så nervös.

Akuta operationer går ju alltid före så då får man snällt vänta.

Anyhow...

Efter 16 nånting ringde en sköterska och han berättade att mamma är vaken och mår okej men att hon har väldigt ont.

De hade fått avbryta titthålsoperationen då de upptäckt grus/sten även i gallgångarna så de var tvungna att öppna henne.

Därför det hade tagit sådan tid.

Hon togs in på operation runt 08 och var klar cirka 16.

Helt galet lång tid i mina ögon men jag vet inte.

En läkare skulle prata med henne sen och förklara diverse.

Jag fick ringa och prata med lilla mamma lite senare när hon flyttats från uppvaket till en annan avdelning.

Stackaren hade så ont!

jag sa åt henne att hon måste be om mer smärtlindring för kroppen läker sämre om man har kraftig smärta.

jag blev väldigt förvånad för hon _visste inte_ att de hade öppnat henne :o

I mean come on,varför sa ingen det till henne?

Det var jag som berättade det.

Och så sent som ikväll hade fortfarande ingen läkare pratat om operationen  med henne.

Jag vet inte vad deras praxis är,men jag tycker det låter konstigt.

Hon lever och mår dugligt iaf,ingen aning om när hon får komma hem dock.

Vi var ju inte beredda på att hon ens skulle behöva stanna kvar under natten.

Tur jag har extranyckel så vi kunde ge Ninja (katten) mat,vatten och tömma lådan.



Nu är klockan massor så jag ska ta och krypa ned under täcket.

Vart mer död än levande hela dagen men lyckades klämma ur mig lite ork till att tvätta iaf.



Nattinatt//HellA


Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0