Tubecon,pengafynd & vattkoppor.

Godkväll godkväll.

Det är måndag och min röv är för tillfället parkerad i soffan,kollar på 'Vänner',fast det tog iofs just slut.
Leeloo sitter och spelar 'Star stable' på datorn & Spike är fortfarande i Västerås.
I julklapp från hans tjejs pappa hade både han och M fått biljetter till 'Tubecon' i Stockholm som är nu på onsdag.
 

Det är en youtubegala med massa youtubekändisar,bara för ungdomar.
Skitkul för dem ju.
Så tågbiljetter är pejjade samt inträdet.
Det kommer säkert bli skithärligt :D

På hemmafronten så har Leeloo fått vattkoppor.
Upptäckte dem igår och det poppar upp nya hela tiden.
Håller tummarna för att det inte ska bli alltför jobbigt för henne.
Sen som att det inte räcker så har hon väldigt ont i foten och svårt att stödja på den.
Pratade med 1177 igår och en sköterska på vårdcentralen idag.
Hon ska ringa på torsdag och se hur läget är.
Om det är likadant ska vi låta läkare titta på leden och skulle det bli sämre innan dess så hör vi av oss.
Leeloo kan inte minnas att något 'hänt' liksom så jag tror att hon helt enkelt trampat snett.
Har lindat om foten och ger alvedon vid behov.

Och på tal om alvedon.
Morsan skulle upp på byn idag så jag skrev en lapp om att hon skulle köpa med alvedon.
Jag skrev stort,klart och tydligt "munsönderfallande alvedon för barn med jordgubbssmak".
Hon gav lappen till personal på Apoteket som läste och gav henne ett paket.
Morsan kom hem med ett paket alvedon för barn som införes i ÄNDTARMEN!!!
Sen när är munnen och arslet samma sak?
Inte senast jag kollade iaf.
Personalen hade visst svårt att läsa.
Gaah,så nu måste jag dit och byta.
Morsan kan inte läsa utan sina läsbrillor så hon kunde ju inte läsa vad som stod,hon tyckte det kändes rätt då askarna är snarlika.

Oh well,jag måste ändå upp på byn.
Måste ned till labb på vårdcentralen för diverse blodprover,kolla så att lever o allt annat i kroppen funkar som det ska pga ADD medicinen.
Och så var det ju tal om doshöjning,då måste man se att inte lever etc påverkats.
Bla bla bla.

För ett tag sen hittade jag ju ett pantkvitto i en papperskorg som jag gav till en tiggare om ni minns?
Igår hittade jag två till,också av en slump för jag kastade ett öga mot skräpet.
Ett på 38:- och ett på 70;-
Vem fan i helvete pantar mängder av burkar och flaskor för att sen SLÄNGA pengarna?
Seriöst!?
Det låg fler pantkvitton i papperskorgen men de var helt sönderrivna.
Alltså,hela jag ser ut som ett frågetecken när jag tänker på det.
WEIRD!


Igår började jag plocka bort julen och idag blev jag klar.
Pyntade mer denna julen än på många år innan så det tog sin lilla stund att packa ned allt.
Packade omsorgsfullt ned alla keramik/porslinstomtar styckvis i tidningspapper och ned i en kartong.
Idag klädde jag av granen och packade ned den.
Iofs,jag är inte alls klar kom jag på nu.
Har julgardinerna kvar.
Får se om jag orkar byta imorgon.
Så jäkla bökigt att göra själv för fönstrena är så stora och längst med hela jäkla väggen liksom,låååånga gardinstänger som är svåra att styra ensam.

tack och hej//Hella
 




Här kommenterar du:
Skrivet av: S

Du har inte tänkt på att pantkvittona kanske ligger där eftersom någon redan cashat in pengarna och sen slängt dem?

Svar: butiken tar ju kvittona då.
Starsprinkle

2016-01-05, kl 11:26:24
Skrivet av: Anonym

Sen ute kanske men kom genast att tänka på detta ang Leeloo ´"henoch schoenleins purpura barn" (googla) då får man typ utslag likande vattenkoppor samt ont i tex vristen. fast det har kanske gått över nu? annars får hon krya på sig

Svar: jag kikade,tack men nä inget sånt :)
hon hade vattkoppor och trampat snett med foten. :)
Starsprinkle

2016-01-11, kl 21:11:34


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0