Pokémon GO! Explosion!

Internet exploderar av bilder,text & memes gällande det nya mobilspelet Pokémon GO.
Det har inte släppts officiellt här i Sverige ännu men det hindrar inte,iaf inte till Androidanvändare,lite bökigare om man har iPhone.
Jag tog hem det för att testa och nu är jag hooked!
Likaså hur många människor som helst världen över.
Det är ett rätt fantastiskt spel,det använder sig av gps och man går ut i vår riktiga värld för att fånga Pokémons.
Till och med folk som annars bara sitter inne,bara går ut när de måste,de är nu ute och rör på sig.
Jag är seriös!
Både unga och vi "gamlingar" går runt,jag och Leeloo knallar både hit och dit för att jaga de små fulsöta djuren.
Det är roligt,vi får motion,vi gör något tillsammans.
A win win situation!

Hela Facebook svämmar över,verkligen.
Och jag läste om folk i städer som är större än Hallsberg,där träffas folk vid Pokéstops.
Människor som tidigare aldrig träffats och pratat,börjar nu knyta an,hur häftigt är inte det liksom?

Detta är stort,jag kan inte understryka nog HUR stort.
Nintendos aktier har tydligen skjutit i höjden också,det förstår jag.


Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0