Pokémon,Pokémon & mer Pokémon.

OBS - inlägget handlar bara om Pokémon GO,så scrolla vidare omdet är ointressant ;)

Så var det lördagskväll,klockan är 23.18 i skrivande stund.
Jag kom in för en liten stund sen,var ute och jagade Pokémons i nästan 2 timmar,haha.
Tvingade med mig Spike ut,han behöver lite frisk luft,så han tog hunden,vi köpte glass och gick runt till olika Pokéstops.
När vi var vid hembygdsgården blev han för uttråkad,gnällde mest så jag skickade hem honom och satte mig där för nån snubbe hade lagt 2 lures vid två pokéstops nära varandra.
Jag satt typ mitt imellan dem,först på en sten men efter typ 15 min somnade både arslet och muttan på mig,så jag flyttade arslet till gräset,gjorde några knipövningar så musklerna skulle vakna,haha.
Anyhow,det var första gången jag stötte på lures :)
Jag har två i min ryggsäck,ska använda ett någon kväll när servrarna blivit mer stabila för nu är de allt annat än det.
Krånglar hela tiden på grund av det sjukt höga trycket.

Det var kul att se folk komma,jag räknade det till totalt 10 pers,vilket är många för att vara Hallsberg.
Innan dess har jag bara sett typ 3 pers som jagat runt.
Man lär sig väldigt snabbt att se vilka som bara fipplar med mobilen jämfört med de som letar Pokémons.
Jag vågar ju inte ta initiativ till att prata med främlingar,men för de som vågar sånt så är det ett fantastisk tillfälle att skapa nya kontakter med samma intressen.

Förresten,om det är någon läsare som är med i Team Mystic,som bor i Hallsberg/Kumla så joina gärna min nyfödda grupp på facebook där vi kan snacka,tipsa etc etc.
Klicka HÄR för att komma dit.
 



Idag släpptes för övrigt spelet här i Sverige,så om du är nyfiken och vill testa,in på app store/play butik/whatever och ladda hem det.
Alldeles gratis!
Nackdelen är att det suger batteri hårdare än vad Homer Simpson suger i sig munkar,haha.
Man måste ju ha igång GPS för att spela,så det drar iväg.

Runt lunch idag var jag upp på byn med morsan och lillebror,när vi drog hemifrån så hade jag 100% batteri.
När vi två timmar senare var hemma hade jag typ 26% om jag inte minns helt fel.
Så ja...
Jag behöver skaffa en power bank,mycket prat om såna i Pokémon GO grupperna.
Alla tillverkare av Power banks lär få ett lyft minsann ;)

Nej,nu är mina ögon för trötta för detta.
Sov sött//HellA
 




Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0