Städande.

God lördag på er!


Jag har just roat mig med att dammsuga,skura och plocka  i 83% luftfuktighet *pust*
Balkongdörren på vid gavel,alla ventiler öppna,fönstren halvöppna,blaaargh!
*gnäll gnäll*
Haha.

Vaknade imorse av Spike som sa att en kattfan hävt ned en av mina större fina växter.
Den som börjat må jättebnra och sköt skott från både här och där,den låg där på köksgolvet nedanför vitrinskåpet i en hög av jord och skärvor.
Kenneth eller Snorre är den skyldiga.
Oh ljuva katter...
Spike hade sopat ihop en del av jorden,kan bara föreställa mig hur det såg ut först.
Sen var det jordiga tassavtryck på hela köksbordet bla bla bla.
Det var bara att sätta igång trots att jag var så nyvaken att jag knappt visste mitt eget namn.
 


Oh well,det är nu fint och luktar gott av eukalyptus.

På tal om städande så var jag hos flatorna häromdagen.
Vi hade bokat in typ hela dagen till grovrengöring av badrummet på nedervåningen och jävlar vad det städades.
Timme efter timme så skrubbades det,petades,torkades etc etc.
Dels pga att de förra hyresgästerna inte hade städat ordentligt efter sig,det var rätt äckligt när de flyttade in.
Men sen har de ju en drös kattungar som håller på att lära sig gå på lådan så det var..ja..nasty.
Anyhow,jävlar vad fint det blev sen och det luktade så gott.
Jag tog badrum/toa medans flatorna tog barnrum.
Använde så mycket skurmedel och klorin att mina ögon började svida och tårades så mycket att jag var tvungen att gå ut någon minut för att få luft.
Det har inte hänt förr,brukar aldrig reagera på rengöringsmedel annars.

Efter X antal timmar höll vi alla på att avlida av hunger,då var de gulliga och bjöd på pizza.
Jag åt alldeles för snabbt och blev så mätt att jag hade svårt att andas,haha.
Visste inte hur fan jag skulle orka ta mig hem sen men det gick.

Nä,nu kom jag av mig,distraherad av allt annat.
Pöss//HellA
 

Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0