Gravbesök & fika.

Åh vad skönt med långhelg!
Måndag,Sveriges nationaldag & därmed röd dag,sweet!

Bara skoldag på tisdag och onsdag,sen på torsdag är det avslutning för både Spikes och Leeloo.
Jag fullkomligt avskyr att båda slutar samma dag och tid.
Jag behöver en snabbkloning!!
Leeloo slutar lågstadiet liksom och Spike slutar högstadiet...Jag vill och behöver vara på båda ställena samtidigt.
God damn it!

Anyhow..

Igår hade mina fina flator barnvakt till de äldre kidsen och undrade om jag ville följa med ut till kyrkogården.
Men ja för fasen,längesen jag var där nu.
Min bror o mor har pratat om att de så gärna vill dit så jag frågade om de fick följa med och det gick bra för det var så vi precis fick plats.
Så jävla bra med 7sitsig bil!

Brummade ut till Hallsbergs kyrka och mamma fick äntligen besöka min pappas grav för första gången.
The love of her life.

Zoras grav såg ut som skit,massa ogräs som vuxit till sig och ja,bara blä.
Jag & Leeloo hjälptes åt med att rensa bort allt fult,luckrade upp jorden,planterade två blommor och lade om alla småstenar lite fint.
Blev en klar förbättring,men jag hade velat plantera mycket flera blommor,hade inte råd just nu dock.
Får ta det nästa gång.
I slutet av nästa månad fyller hon hela 11 år förresten,det känns helt sjukt.
Ibland kan jag inte riktigt fatta att jag vart med om detta,att jag burit henne i min mage,känt hennes sparkar,känt henne hicka etc,för att sen föda fram min döda dotter.
Fick inte höra henne skrika,fick inte se hennes ögon,fick inte ta hem mitt barn som andra föräldrar får göra när de vart med om en förlossning.
Känns overkligt på nåt sätt.
En del är väldigt försiktiga när de frågar mig om Zora,om de ens vågar fråga,av respekt liksom.
Men jag har noll problem att prata om henne,det gör mig inte ledsen.
Jag skriver och pratar gärna om henne,tror det hjälpt mig mycket i bearbetningen av hennes död.
Hennes pappa har aldrig klarat av att tala om det vilket inte är ett dugg bra,tror faktiskt det gör mycket skada.

Iaf...medans vi rensade så planterade min bror Björn en blomma hos pappa,och flatorna vattnade vid Tobbe & Körven grav (spikes farbror & pappa).

Känns skönt att ha fixat lite :)

Efteråt drog vi till nån ute på landet för att hämta gratis fiskar till flatornas akvarium.
Den ena var så jäkla häftig,tror det var någon sorts mal men den var genomskinlig,hade lång svans och stora svarta ögon. 
Dödskallemal eller liknande tror jag den hette.
Sån vill jag ha när jag fått tag i ett akvarium.
Inte haft fiskar på över...10 år nånting.
Ska bara hitta ett billigt med pump etc.
Hojta om.ni vet nån som har ;)

När vi var klara med allt det så åkte vi hem till flatorna för lite fika,och så mamma fick se deras nya lägenhet...samt gosa med kattungarna såklart ;)
Hanna svängde ihop en smaskig kladdkaka och sen lite kaffe till det.
Hanna är en alien för jag fick visst inte visa henne här.


Utanför dem upptäckte jag att det växer fantastiskt vackra blomster på en enorm buske.
Har inte sett dem innan faktiskt.
Var tvungen att stjäla med mig några.
Visste inte vad de hette så jag frågade i en grupp på Facebook,fick veta att de heter eld kaprifol.
Now you know.


Nu blir alla bilder i fel ordning btw,när jag skriver via mobilappen så måste jag skriva klart inlägget först sen föra in bilderna av någon anledning.
Jaja.
På näst sista bilden ser ni Hanna iförd en skitful ny tröja hon köpt,jag hade fullt upp med att skratta och fråga varför hon hade på sig morgonrocken ute,höhöhö.

Så..nu ska jag raka och duscha Megas som blivit ett litet skäggtroll.
Pöss//HellA





Här kommenterar du:
Skrivet av: ..

Vad hände med frågorna från frågestunden?

Svar: jag glömde dem och kom på det häromdagen så jag ska ta tag i det :)
Tack för påminnelsen :)
Starsprinkle

2016-06-07, kl 12:06:40


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0