Midsommar,currynäsa,snapchat & nya firrar.

Det är sen eftermiddag denna måndag,jag vejpar och dricker kaffe och slänger nåt öga på tv'n imellanåt.
Tv'n är nästan jämt på här hemma,visst drar det onödig el när ingen direkt tittar,men jag tycker det är trevligt att kunna titta lite då och då.

Det har vart en otroligt trött och seg helg.
Sån extrem luftfuktighet som har gjort att precis allt känns klibbigt,det har känts som en hinna på precis allt.
Kollade hur hög luftfuktighet det var igår via nätet....97%!!
Alltså,hur galet är inte det!?
Som i grönaste djungeln,så nu vet jag att jag inte vill bo i djungeln,hur fin själva idén må verka ;)
Efter en rejäl jäkla regnskur igårkväll så lättade det dock lite,sååå jävla skönt!

Jahopp,så har det vart midsommar,och sedan fredags så blir det alltså sakta men säkert mörkare ute.
Jag firar inte direkt midsommar men käkade ihop med familjen iaf,sen fikade vi men utöver det var det inget särskilt.
Alla har vart extra trötta den här helgen ^^
 


Snapchat kommer alltid med en härlig blandning av roliga,fula,konstiga och snygga filter.
Som den här ovan,ser ju fan änglalik ut ;)
Angel in disguise ^^
Och på tal om snapchat - jag är lite av en snapchat periodare.
Imellanåt kollar jag så fort någon snappat mig,gör uppdateringar själv etc,och ibland tar det hundra år innan jag kollar,svarar aldrig etc.
MEN anyhow,adda mig gärna så jag kan adda er,vill nämligen ha lite nytt folk att följa.
Eftersom jag stavade fel vid registreringen och det ej går att ändra efteråt så heter jag: stardprinkle.
Hahaha så jävla fult.
Alltså,ett D istället för ett S som 5e bokstav om du är trög.



Häromdagen var vi iväg in till Örebro med flatorna.
Spike var faktiskt med,det var härligt för det är så sällan han vill umgås med oss,haha.
Vi var först in till 'Arken Zoo' i Marieberg,köpte kattsand,fiskar och fiskmat.
Ville helst ta med mig några av alla fiskar hem men i verkligheten funkar ju dessvärre inte det.
2 fina slöjstjärtar och 5 guppys följe iaf med oss hem.
H & J köpte också lite fisk men vette fan vad det var för några.
Efter djuraffären drog vi till Willy's.
Jag och Spike blev klara långt innan flatorna så vi ställde oss utanför och käkade chokladbollar vi köpt.
Och Spike tryckte min näsa full med curryröra efter att jag föll för det äldsta tricket i boken,nämligen 'lukta här' mamma.
Ujuj,ser inte så mkt ut på bilden med det var fullt i hela nosen och allt luktade curry bra länge efter jag fått bort det.


Nu ska jag messa Leeloos far och höra när de kommer tillbaka,de har vart och plockat jordgubbar nämligen :)
Gott!

Just ja,på tal om gott...
Gjorde en så jäkla god äppelpaj igår,tror faktiskt det är den bästa jag gjort hittills.
Jag har svårt att följa recept till punkt och pricka,brukar alltid freestyla lite ;)
Denna har dubbelt så mycket smuldeg,florsocker,socker och kanel på äppelbitarna samt småknäckigt täcke.
Gaaaah,så gott!
 


Pöss//HellA
 




 



 








Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0