Perioder.

Som alla föräldrar vet så är ju barn riktigare periodare,de går igenom hur många olika perioder som helst.
Men,visst brukar de väl gå igenom funderingar om döden etc mycket tidigare än vid 9-10 års ålder?
Jag har för mig det iaf,och jag har för mig att Leeloo redan gått igenom den fasen.
Men nu har hon tydligen börjat bli rädd för att jag ska dö,hon säger att hon är rädd att förlora mig och att hon aldrig skulle klara sig utan mig.
Visst det förstår jag då jag är den enda stabila föräldern men ändå.
Gör ont i hjärtat när hon oroar sig.
Jag förklarar så pedagogiskt jag bara kan,but yeah.

Nu ska jag strax börja kolla säsong 3 av 'Orange is the new black' då jag inte gjort det än sen vänta på posten & hoppas jag får e-juice idag,min favorit är sluuuut här hemma och det suger så jävla hårt!
Behöver städa idag,japp,nu vet ni.
Thanx,bye//HellA




Här kommenterar du:
Skrivet av: Jessica

Min nioåring (tio i sommar) är precis likadan. Rädd att jag ska "försvinna" och dö, och har blivit väldigt mammig helt plötsligt. Verkar nästan vara en period här med.

2016-03-15, kl 10:02:45
Skrivet av: Anonym

Barn kan inte greppa döden ordentligt innan de är 7-9 år, det är då de börjar förstå att döden är för alltid och definitiv. Finns bra böcker för barn, bla "adjö herr muffin", och "min farfar och lammen" (finns på sbf begravningsbyråer. Även bröderna Lejonhjärta är bra och tydlig (och inte så barnslig). Prata om döden, var tydlig och rak, inga uttryck som "han somnade in", "Kalle har gått bort" osv, så brukar det ge sig. /en Hella som jobbat på begravningsbyrå och gjort specialarbete om barn och döden (lät lite rubbat det där ;))

2016-03-15, kl 22:11:33
Skrivet av: Charlotte

Jag tror det där återkommer i perioder, min son hade en period vid 6år och sen vid 9-10år...igår bokade vi en charterresa och innan han "blev glad" så googlade han fram hur många plan som störtar per år i världen😳😂

2016-03-16, kl 17:32:49
URL: http://studiepeppen.se


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0