Allt i universum är sammankopplat.

Så är det verkligen.
Allt/alla är sammankopplade på ett eller annat sätt.

Igår var jag nere och bökade i förrådet.
Visste att jag hade en lila skinnjacka där nere som jag tänkt börja använda,varför ska den ligga där liksom.
Så blev det att jag rotade runt lite extra och hittade lite smått och gott som jag trodde var borta,och vissa grejer hade jag glömt att jag hade.
Sånt är kul!

En del retroprylar jag tog efter min moster bland annat.
Som t.ex härliga pappersdukar i fantastiska mönster,särskilt den gröna.
Knappt så jag vill använda dem just för de är så fina eftersom man slänger dem sen när de blivit för fula/fläckiga/trasiga.
Hittade retro halvförkläden,ett par klänningar,ashäftig baddräkt i frotté etc.
Men det jag försöker komma till är denna tavlan.
Denna tavlan köpte alltså min moster lååååångt innan jag och Henke träffades (Leeloos pappa).
Den låg långt in i hennes proppfulla klädkammare som var så fylld att man inte ens kunde gå in i den,jag skojar inte.

Anyhow...vet inte hur länge den legat där inne men den var inlindad i tidningspapper från 1991 och då var jag 7 år gammal.
Fan,jag tycker inte att -91 låter som SÅÅÅ jättelängesen,men det är det ju uppenbarligen,haha.

Tavlan är målad av en konstnär här i Närke vid namn Ingvar Bilock.
Idag lade jag ut den på annons och Leeloos farmor skrev att det är hennes kusin som målat den!
Vad är oddsen för det?!
Att min moster,då för massa år sedan,köper en tavla som min framtida dotters släkting målat.
Så jäkla lustigt!

Rätt häftigt att tänka på faktiskt.

//HellA


Här kommenterar du:
Skrivet av: Emma .MI

Bra rubrik!!! Helt rätt!! :-) Ha en underbar söndag!! Kram från Italien :-))

Svar: tack detsamma :D
Starsprinkle

2016-05-15, kl 12:38:33
URL: http://emmamii.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

De betyder nog att du borde strunta i att sälja den o ge den till er dotter! :)

Svar: troligtvis ja ;)Men det är inte vår smak liksom ^^
Starsprinkle

2016-05-15, kl 20:02:35


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0