Julafton,silfiske & likdelar.

Igår kändes det som julafton,bara det att tomten var mina flator och julklapparna var matvaror.
Följde med lesbianerna ut till huset i Åsbro för att hjälpa dem tömma akvariet på fiskar och vatten.
De är så jäkla oförberedda på allt,jämt.
Till skillnad från mig som har typ allt i väskan när jag går utanför dörren,jag är fan mer redo än en scout,hähä.
Trots att de har akvarie så hade de ingen håv.
Hur i helvete skulle vi få upp de minimala fiskarna liksom?
Hanna som är så smart föreslog ett durkslag.
Hahahahahaha,yeah right hörru ;)
Men vi (läs:jag) lyckades få upp dem med en sil.
Jag är min fars dotter ibland minsann,säg hej till storfiskarn liksom ;)

Men iaf,så skulle vi rensa kyl och frys (som var fullproppade) på varor.
De puckona hade tänkt slänga allt!
Gaaah!
Man slänger inte mat som det inte är några fel på,så det så!
jag tog allt jag ville ha & slängde det som var gammalt eller pyttelite kvar i.
Det blev nästan en storhandling,helt gratis.
Whoop whoop!
Allt från vegetarisk gryta,ugnspannkaka med blåbär,lax och kassler till saft,bullar,pannacotta,oatlygrejer och grönsaker.
A win - win situation.

Även en låda med frysta strupar till Megas,värd några kronor minsann.
Tinade en till henne senare under dagen och hon blev överförtjust.
Lyxgodis minsann :D
Båda ungarna höll på att dö av äckel när jag visade dem,haha.
Stackars barn med en mor som deras ;)
Sådär ser den ut kids,där mat och dryck åker ned,se och lär ;)

Brudarna hängde med mig hem en stund sen och drack kaffe medans jag försökte trycka in allt i min lilla frys.
Det var inte jättelätt vill jag påstå.
Nu är min frys full,så jäkla fint.
Hanna postade en så fin status på Facebook när jag satt hukad på golvet vid frysen:
Hahaha jag tycker det är SÅ rolig att de (med flera) blir så äcklade av vad jag har i frysen.
Har diverse där medans jag klurar på vad för konst jag ska göra med skelettet osv.
Och några ska jag konservera,ha i mitt glasskåp ihop med skallar,tänder & testiklar.

Nu ska jag tvätta mitt flottiga hår.
Todeloo//HellA





Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0