Självförtroende.

Morrn morrn!
Tisdag och morgonens kaffeinsupande är avklarat,nu är det kall Pepsi Max och vejpande som gäller.

Fan,jag borde verkligen inte skriva saker i stil med 'inlägg kommer senare idag' för det blir nog fan aldrig så.
Tidspress funkar inte för mig på några sätt,det går bara inte men jag lär mig aldrig det.
Att komma i tid till diverse dock,det är en helt annan femma.
Jag är aldrig sen,är sjukt noga med att vara i tid.

Jaja,anywhore...

Nu när det är så förbannat varmt är det såklart jäkligt jobbigt att gå klädd i brallor,tröja etc.
För bara några år sedan var det heeelt otänkbart att jag skulle ta på mig shorts (som slutade nånstans ovanför knäna) och ha dem på mig ute.
Och att ha linne på mig utomhus var jobbigt men det hände till och från.
Hej komplex from hell!
Men tror det var förrförra sommaren..då köpte jag ett par shorts från en bekant/granne,nä två par.
På nåt jävla sätt tog jag mod till mig och hade dem på mig ute,vet inte hur jag lyckades hitta det modet men jag är otroligt glad att jag gjorde det.
Så jäkla befriande kan jag tala om!

Härom veckan chattade jag med ett ex (M) precis när jag vart på Lidl o köpt ett par jeansshorts.
Han - Du...shorts? :o

Han blev så förvånad över att jag kommit över min fobi.
Eller ja,har väl inte helt kommit över den.
Ibland tycker jag det känns som folk tittar på mina lår eller överarmar och tänker nedvärderande saker MEN jag kämpar stenhårt med att inte bry mig.
För andras åsikt spelar inte den allra minsta lilla roll,måste bara få in det till 100% i min tröga skalle.
I mean,jag bryr mig ju inte ett piss över vad folk tycker om mina kläder,om mina horn,om mina starka hårfärger.
Men när det kommer till kroppen är det svårare.
Det dåliga självförtroendet har följt mig sedan barnsben,och jag tror allt crap pappa sa till mig gällande min kroppsform satte rejäla ärr i bakhuvudet.
Ingen 10-12 åring som håller på att utvecklas och är skör ska behöva höra 'tjockissmeknamn' eller att ens röv kommer 5 meter efter när man går...eller att arslet är som en ladugårdsdörr.
Min pappa tänkte inte innan han talade,det vet nog alla som kände honom.
Och jag tror inte han förstod att det han sa kunde såra och göra ont inuti.
Och det var så weird...för ena stunden var man fet och andra stunden sa han att det ska vara kvinnor med former.
Gissa om man blev förvirrad när det kom från ens manliga förebild här i livet.
Inte konstigt jag är fucked up ;)

Och och och...hör & häpna - jag tycker det är skönt att bli äldre.
Gissa varför?
Jag har märkt att jag blivit mer tillfreds med mig själv,jag bryr mig inte lika mycket längre.
DET mina vänner,det är fantastiskt!

Jaja,ville bara ventilera lite.
Pöss//relativt nybliven,stolt shortsbärare.
 

Här kommenterar du:
Skrivet av: MansonDust - en mammablogg om barnmode

Ja satan för att vara osäker 20+ igen. Är rikigt nöjd med att vara 32 & bry mig mindre & mindre. När jag väl börjar tänka samma gamla "Fan vad ful & tjock jag är" (trots att jag får komplimanger varje dag av K) så tänker jag i nästa sekund "Varför tänker jag så?" & kommer på att det är inlärt. Nej jag är inte smal, men är det så jävla noga att vara smal då? Är man snyggare? Nej, men det är heller inte viktigt att vara snygg. Gäller bara att påminna sig... Jag vill inte vara gammal & skruttig & tänka att "Varför levde jag inte bara?" Det är bara en kropp....

Svar: jaaaa men preciiiiis <3
Starsprinkle

2016-05-10, kl 09:21:41
URL: http://nouw.com/mansondust
Skrivet av: a

du passar i shorts.

Svar: tack snälla :)
Starsprinkle

2016-05-10, kl 14:06:55
Skrivet av: Emelie

Du har ju supersnygga ben ju!!!!

Svar: oh,tack så jättemycket :D
Starsprinkle

2016-05-11, kl 07:35:22


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0