Sjukling,tacokväll,krukor och 50 shades.

Morrn morrn!

Så var det tisdag igen,bara cirka 3 veckor kvar till skolavslutning,time sure flies.
Avslutningskläder är fixade,ska bara köpa dojjor åt kidsen.
Spike har fixat ett skitbra sommarjobb inom kategorin lastbilar,så jäkla stolt över ungen!
Sen börjar han gymnasiet efter sommaren,och Leeloo börjar årskurs 4,mellanstadiet liksom.
Craaazy!

Helgen blev inte alls som vi hoppats på.
Jag började känna mig krasslig när jag skulle lägga mig i torsdags.
Huvudet värkte men var bättre när jag vaknade morgonen därpå,ett tag iaf.
Sen framåt eftermiddagen kände jag mig riktigt slö och på kvällen hade en festlig förkylning brutit ut.
Skallen värker och har gjort hela helgen så jag knarkar alvedon,min röst är nästan helt borta,det spänner bakom ögonen på nåt jävla sätt,ingen energi,bla bla bla.
Och jävlar vad kaffet smakar weird när halsen är fucked up.
Försöker kurera mig med ett kok på färsk ingefära,honung och lime.
Egentligen ska det vara citron men jag ville inte ha ett helt nät som var det enda som fanns på Lidl vid tillfället.


Max typ 2 muggar per dag ,man kan annars få diarré av all ingefära och jag har ingen större lust att sitta och sprutlackera toalettskålen.

Anyhow.
I fredags så drog jag,flatorna och baby Sha-nay-nay iväg till Örebro för att hämta Taisto som hade barnfri helg.
Hanna plågade mig med sin hemska musiksmak.

Vi käkade på McDonalds sen åkte vi till Willys för att handla.
Senare var vi bjudna på middag hos mina fina vänner.
Jag,Talle (som Hanna kallar min karl) & kidsen knallade bort till dem så vi var där till 19.

 
 

Det bjöds på en finfin,mycket välsmakande tacobuffé samt att Hanna tvingade i mig treo och skickade med mig Ibumetin och Samarin (why?) så jag skulle orka följa med på loppisrunda där på lördagen.
Dessvärre vaknade jag upp morgonen därpå och mådde ännu sämre vilket gjorde mig så ledsen.
Jag hade verkligen sett fram emot att flänga runt med karln och flatorna på massor av stora loppisar,göra fynd och ha trevligt.
Men jag orkade knappt ta mig ur sängen.

Det var även gårdsstädning med diverse aktiviteter här på gården i lördags.
Hyresgästföreningen här fixade med tipspromenad,hoppborg,grillning och lite allt möjligt för de boende på gården.
Leeloo var iaf ute och krattade runt lite,hoppade hoppborg och mulade i sig galet många kycklingkorvar som hon är så sanslöst förtjust i.
Jag tittade ut genom fönstret då och då,oroade mig för att mina grannar skulle tro att jag var för lat för att hjälpa till eftersom de inte kunde veta att jag var sjuk.
Gaaaaah,min hjärna ibland alltså.

Framåt kvällen kände jag mig aningens piggare så jag och T lyssnade musik och grillade hamburgare ute på balkongen.
Det blev en mysig kväll trots allt :)

Söndagen innan T drog hem till Örebro så knallade vi bort till Dollarstore,han ville så gärna dit eftersom de inte har det i Örebro.
Tog tid på oss,gick lugnt och glodde på allt utan ungar som stressar.

Och det var väl helgen i det stora hela I think.
Fick förresten en hel drös krukor av finaste Ullis häromdagen.
Jag blev såå glad!
Jag har alltid älskat växter,att plantera etc men har snöat in lite extra på det den sista tiden,och nu har jag krukor så jag kan omplantera flera av mina raringar så de får mer utrymme för rötterna.
18 av dem fick nyligen ny jord men det var innan jag hade större krukor,så jag ska fixa och dona så snart jag är kry och har orken till det.



Nu ska jag spela mobilspel en stund sen ta en alvedon och krypa ned under täcket.
Mvh//Hella vars urtvättade hårfärg nu är typ 50 shades of purple.
 


 
 





Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0