Mathias <3

Efter helgens inlägg när M var här,så var det några upprörda vänner på Facebook som undrade vem sjutton Mathias är,haha.
Så jag får väl snällt svara på det då.
Men det är svårt utan specifika frågor tycker jag.
Anyhow...
Mathias,en fantastisk man med stort hjärta och med en hjärna som är lika skruvad och udda som min.
Lika barn leka bäst sägs det ju ;)
Han är född i Tuve,Göteborg men uppvuxen i Skåne,pratar dock inte skånska *pjuuh* hahaha ;)
Då hade jag knappt fattat vad han sa ju.
Han har en rätt udda dialekt dock då han flyttat runt mycket.
Jag tycker det låter som en blandning av Skåneland,Göteborg & Stockholm.
I like it!
Han fyllde 41 i måndags (den 31a okt).
Under de 41 åren har han hunnit vara med om mycket och levt ett hårt liv.
Kanske därför han har så stort & varmt hjärta.
Han är genomsnäll,och en gemensam vän vi har beskrev honom som "en stor snäll nallebjörn",vilket jag tycker stämmer väldigt bra.
Den vännen var även den som såg att Mathias & jag är lika skruvade,så han tyckte vi skulle adda varandra på FB.
Vi snackade lite om suspension då det är ett stort intresse för honom,och jag har velat hänga i krokar lääänge.
Sen var det inte så mycket mer med det.
Förra månaden började vi snacka mera,typ när jag blev blockad på facebook,då snokade jag upp hans mobilnummer och smsade.
Så på den vägen är det :)

Mathias är aktiv inom ISKCON (Krishnarörelsen).
Så om ni är ute centralt i Stockholm på lördagar och ser folk som dansar och sjunger Hare krishna så är säkerligen han en av dem :)
Har fått se små videoklipp och de är så gulliga när de sprider glädje & kärlek.
Än kan jag bara minimalt om Hare Krishna,lär mig dock sakta men säkert och jag kan betydligt mer nu än innan jag mötte Mathias :D

Han bor i Nykvarn nu förresten,det ligger typ vid Södertälje (Sthlm).

Jaha vad kan jag mer berätta?
Hmm.
Jooo,vi är otroligt kompatibla i sängen.
Daaaaaang säger jag bara ;)
Amazing!
Här skulle jag sätta in en smiley med hjärtögon om det gick,haha.

Well,det var lite om honom.
Finns massor att berätta men som alltid när det gäller mig så står det stilla när jag väl ska skriva något.

Några undrade vad som hände med Taisto också.
Jag vill inte skriva för mycket i och med att vi inte är en del av varandras liv längre,men i det stora hela så hade vi ingen framtid ihop.
Han håller inte med men det är okej.
Och såhär i efterhand har jag insett att vi inte var bra för varandra.
Ingen tillit,båda med psykiska problem etc etc.
På tok för mycket issues.
Jag önskar honom iaf allt gott!

Nu ska jag tvinga in Leeloo i duschen :)

//HellA


Här kommenterar du:
Skrivet av: Linn

Underligt att som anhängare ha sex utanför äktenskapet. det är en "religion" lika galen som alla andra, svårt att se något bra i tro?

Svar: Mathias hälsar:"Wow - du var bra på att hitta fel när någon vill dela med sig av något som gör dem glada. Lite synd att du inte kan glädjas i andras lycka.
Jag är inte initierad och har inte avgett några löften och bryter därför heller inte några, men det var ju bra att du kunde peka på den av de reglerande principerna som jag inte följer.

Religioner är sällan särskilt galna: om man tar sig tid att läsa om dem är de ofta väldigt vackra, förespråkande fred och kärlek, förståelse och omtanke. Sedan kommer det ibland galna människor som förvanskar religionen och gör den till något den inte är; oftast för egen vinnings skull."
Starsprinkle

2016-11-07, kl 20:46:18
Skrivet av: Linn

Wow, handlar inte alls om att inte vara glad för andras skull. Fördömande synsätt!

2016-11-08, kl 14:38:41
Skrivet av: L

Nallebjörn verkar vara rätt ord! Han ser supermysig ut! Om man tänker bort krokarna hehe : )

Svar: Finaste nallebjörnen <3
Starsprinkle

2016-11-12, kl 12:59:50
Skrivet av: Erica

du berättade aldrig vad som hände med T? :o

Svar: Jo längst ned i inlägget om Mathias :)
Starsprinkle

2016-11-21, kl 00:16:54


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0