Middagsbjudning,Daddy & förändringar.

Åhhh det har vart så fullt upp mest hela tiden så jag har inte hunnit blogga.
Och om jag haft en stund över så har jag satt ned rumpan i soffan,slappat vid tvn osv.
Hade min bärbara dator inte vart segare än vad mitt tålamod (oftast) klarar så hade jag ju kunnat plocka fram den,knappat lite på tangenterna men nja,det händer bara när jag känner ett uns av tålamod.
Väldigt sällsynt om man är jag.
Min stationära slutade jag sitta vid nångång i somras,vet inte riktigt varför,kände bara inte för det.
Den är fortfarande min baby,meeeen den bor inne hos Leeloo på obestämd tid.
Sitter mest med mobilen liksom,det verkar de flesta göra nu för tiden.
80% av mina läsare har iaf läst bloggen via mobil de senaste 30 dagarna,och 20% via dator.
Ingen aning om platta räknas som mobil eller dator dock.
Anyhow...
Nu är det snart helg igen men jag måste ju dra lite granna om förra helgen då jag fick ha underbara Mathias här.
Kommer för övrigt benämna honom som Daddy här,så ni vet vem jag skriver om och inte blir förvirrade.
Och nej,att kalla sin partner Daddy är inte konstigt,incest eller äckligt.
Rekommenderar er som ev. tycker det att läsa på lite :)

Fredagen gjorde vi inget särskilt,tror jag.
Gaah,avskyr att ha sånt kort minne.
Massa mys & naughty stuff iaf.

Lördagen var vi iväg till Ica Maxi i Kumla med flatorna.
Handlade diverse ingredienser för att ha middagsbjudning samma kväll.
Hanna blev så chockad över att jag/vi skulle bjuda på middag,jag gör nämligen inte sånt.
Hahaha!
Sa till dem på skämt att det var formell klädsel som gällde,och de kom hit,väldigt formella,också det på skämt.
När de kom in här så skrattade jag så mycket att jag nog halvt låg på golvet,minns att jag satt hukad och skrattade så tårarna rann.
Hanna i klänning,smycken,kuvertväska etc.
Jossi med mustach,hatt,skjorta osv.
Ujuj.
De är så fantastiska!

Daddy hade gjort pizza från grunden med het tomatsås,lök,vegofärs,svamp,ananas osv osv.
SÅ GOTT!
Och till det gjorde vi tillsammans pizzasallad och kebabsås.
Efter drack vi te och bara var.
Det smakade riktigt bra och det var en väldigt trevlig kväll.
Kanske till och med kan hända igen,iaf om Daddy får bestämma.
I framtiden,som sambos,ska vi tydligen ha middagsbjudningar både då och då,hehe.
Han älskar att bjuda på mat,och han är duktig i köket!

Söndagen hängde vi med flatorna till Örebro en sväng.
De skulle hämta upp diverse grejer de köpt på annons så jag passade på att bestämma träff med en tjej vars slöjstjärtar jag skulle ta över.
När vi ses så noterar jag såklart att hon inte har något med sig...
Jag: vart har du fiskarna?
Hon: fiskarna?
Jag: ja?
Hon: jag ska ju köpa akvarium av dig.

Då ville jag springa iväg och gömma mig,hahaha.
Jag hade alltså blandat ihop henne med en annan kvinna.
Cheeses.
Jag kunde inte göra så mycket mer än att be så mycket om ursäkt och fråga om jag ställt till det för henne,vilket jag ej hade som tur var.
Jag är virrig i vanliga fall men ibland är det förvånande att jag ens vet vad jag heter ^^.

Hemma sen käkade vi lite pizzarester och jag hällde upp ett fotbad till finaste Daddy.
Pysslade om hans fötter,gjorde iordning té och bara skämde bort honom lite allmänt.
Det var tydligen så mysigt att han slumrade till ;)

Under kvällen var det dags för Daddy att dra sig hemåt.
Jag blir så låg då,det blir akut saknad som är så otroligt intensiv,jättejobbigt.
Men jag värderar varenda minut med karln & längtar till jul,för då får vi lite mer tid ihop.
Någon dag extra iaf,hade vart ännu bättre om.julafton inte vart mitt i helgen.
Vi är sådär supergulliga och sötsliskiga mot varandra,även på Facebook,så allas vår MansonDust ville ha en spypåse,hahaha!

Annars då?
I måndags kom bästa Lidl-Marie hit.
Vi bor bara någon mil ifrån varandra men ses såå sällan,vilket är synd.
Tycker mycket om henne <3
Och hon är en av de där ovanliga människorna som inte har Facebook,så man kan inte följa hennes vardag där.
Hur sjutton klarar sig folk utan FB?
Anyhow,jag var galet trött efter helgen och låg o vilade när det plingade på dörren,Megas skäller som ett litet fluster och jag flyger upp ur sängen.
Jag var så sömndrucken att det säkert tog 3 långa sekunders stirrande på Lidl-Marie innan jag kopplade vem det var jag ögonbollade.
Så satt vi och snackade strunt och drack té någon timma tills hon var tvungen att fara vidare.

Igår skulle morsan ääääntligen operera bort gallblåsan....skulle gjort.
Men sån otrolig otur,hon vaknade med 39,nånting i feber den morgonen.
Gaaahhh!!
Hoppas hoppas hoppas det inte dröjer jättelång tid innan hon kan få en ny tid.
Hade ju vart fantastiskt om den kan vara borta till jul,så hon kan få njuta av god mat,inte sitta och titta på medans vi andra äter,det känns så hemskt.

Vet ni vad jag gillar?
Folk som inspirerar genom att bara vara.
Som inte försöker pusha på dig diverse såsom levnadssätt,åsikter etc.
Har Daddy i åtanke just nu :)
Jag äter mindre och mindre kött,vilket känns hur bra som helst.
Sista tiden har jag knappt ätit nåt alls,så idag när jag åt en fryspizza med skinka på så kändes det inte alls bra.
Jag är gammal vegan så det är inget främmande för mig :)
Det går åt rätt håll.
Skillnaden nu jämfört med när jag var vegan är att nu finns det massa bra varor.
Minns att jag förr saknade att kunna göra tårta med vispgrädde t.ex för det fanns inte.
Det finns nu vispbar grädde,och vegofärs,massa olika pålägg bla bla bla.
Hur bra som helst!
Och jag dricker mindre kaffe förresten,vilket är enbart positivt för mig.
Har druckit alldeles för mycket,alldeles för länge.
Nu dricker jag på morgonen och inget mer.
Känner inget sug efter det heller.
Heja mig!

Nu ska jag göra iordning mer té och vänta på att Daddy ska ringa upp.

Orvars korvar//HellA

Och och och lite blandade bilder från sista tiden.
Lövhjärta gjorde Daddy på jobbet häromdagen till mig,fotade & skickade.

Snöhjärtat fick jag längre tillbaka,fottrampat.
Hur vackert som helst!


Här kommenterar du:
Skrivet av: MansonDust

:rolleyes::-d:-d:-d

Svar: Bwahahaha.
Puss på ögat 😘
Starsprinkle

2016-11-24, kl 20:43:26
URL: http://nouw.com/mansondust
Skrivet av: Anonym

Hade inte "flatorna" massa kids? Tänkte som ni far och flänger vart är kidsen?

Svar: Jodå det har de,eller ja. Hanna har 3 sedan innan hon och jossi träffades :)
Shane som är Hanna och jossis är nästan alltid med. De äldre kidsen brukar vara med sin pappa när vi är iväg :)
Starsprinkle

2016-11-25, kl 01:13:52
Skrivet av: Anonym

Kan du inte förklara varför du kallar honom daddy och varför detta ej är incestuöst? Jag förstår inte och jag personligen tycker det klingar riktigt illa. Förklara gärna så jag förstår :) jag vill inte döma men jag förstår verkligen inte.

Svar: Det är helt okej att du inte förstår,det är nog så för de flesta som inte lever bdsm liv :)
Om du kan engelska så rekommenderar jag dig att googla t.ex "ddlg","dd/lg" "cg/ct","daddy dom" osv.
T.ex via denna länken kan du läsa lite :)http://adultlittlegirl.com/what-is-a-daddy-dom/

Har du frågor så är det bara du frågar :)
Starsprinkle

2016-11-25, kl 14:17:39
Skrivet av: Charlotte

Vad innebär det att "leva bdsm-liv"?

Svar: Jag som formulerade mig lite dumt med det.
Alltså bdsm...det finns så många olika underkategorier så det är olika för alla.
Starsprinkle

2016-11-25, kl 20:23:34
Skrivet av: L.

Hoho på en av bilderna där du kramar honom ser han ut som en hamster som proppat kinderna fulla med mat : D

Svar: Världens finaste hamster! Jag klämde ihop honom ;)
Starsprinkle

2016-11-25, kl 21:47:41


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0