Vackert.

Kom hem från kyrkogården för ett litet tag sen,och oj så vackert det var där ute med levande ljus överallt.
Jag tror nog aldrig jag vart där när mörkret fallit och ljus som lyser upp vid alla helgons dag.
Riktigt mysigt iaf!
Men dang så otroligt kallt det var,2 plusgrader sen redig vind gjorde att det kändes som typ 10 minus.
Det var nästan omöjligt att få fjutt på gravljusen.
Vi gick in på toa,tände dem och gick sen sakta ut,försökte skydda ljusen med händerna och kroppen men nope.
Dumma vind.
Vi lade på lite granris hos Zora och min farsgubbe,som jag och kidsen var ute i skogen och plockade tidigare idag.
Så gjorde jag ett hjärta till Zora som jag blev jättenöjd med.
Enkelt och väldigt fint.
Ibland kan jag minsann ;)
Till slut fick vi fjutt på ljusen med,sen hur länge de höll sig tända är en annan femma ^^.
Satte självklart ett vid Spikes pappas & farbrors grav med.

Efteråt gick vi in till församlingshemmet där man fick ta sig lite fika mot valfri summa.
Det var behövligt med en varm kopp té och en bulle.
Och en kvinna värmde mina händer i sina,så gulligt.
Tyckte jag kände igen henne..
Frågade om hon hette Gunnel och mycket riktigt,det gjorde hon.
Jag sa att hon var rektor när jag gick uppe i Stocksätterskolan.
Lustigt att jag kände igen ansiktet efter så lång tid.
Vanligtvis är jag väldigt dåligt på både ansikten och namn.

Sen tackade vi för oss och brummade vidare hemåt.
Jag slängde ihop en kladdkaka som nu står och svalnar medans jag kollar på "Sagan om de två tornen" på tv.

//HellA


Här kommenterar du:
Skrivet av: a

Vilket fint hjärta.

Svar: Taack <3
Starsprinkle

2016-11-06, kl 10:52:41


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0